A A+ A++

Od 1 września 2024 r. podróżni szybciej dojadą do Krakowa z Tarnowa, Brzeska, czy Bochni. To dzięki podniesieniu prędkości pociągów na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże. Uruchomienie połączeń z prędkością do 160 km/h jest ostatnim etapem modernizacji krakowskiej linii średnicowej. Tę miliardową inwestycję zrealizowano przy współfinansowaniu ze środków europejskich, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

 – Wraz z wprowadzeniem korekty rozkładu jazdy, zwiększymy dopuszczalną prędkość pociągów pasażerskich na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże do 160 km/h. Przełoży się to na skrócenie czasu podróży do stolicy Małopolski dla mieszkańców Tarnowa, Brzeska, czy Bochni. Podniesienie prędkości na ok. 13-kilometrowym odcinku międzynarodowej linii kolejowej E30 nie byłoby możliwe bez gruntowej modernizacji torów i sieci trakcyjnej.

Wymieniliśmy również rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a ich pracę koordynuje nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem pociągów. Za sprawne i bezpieczne podróże odpowiadają kolejarze w nowoczesnych centrach sterowania, zlokalizowanych na stacjach Kraków Główny, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów – czytamy w komunikacie PKP PLK.

Z myślą o kolei aglomeracyjnej

Przyspieszenie pociągów pasażerskich to efekt jednej z największych inwestycji kolejowych w historii Krakowa. Przebudowaliśmy tory pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Powstały nowe estakady, mosty kolejowe i wiadukty. Podróżni mogą korzystać z nowoczesnych peronów na stacjach, a nowe przystanki Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień poprawiły dostęp do kolei i ułatwiły łączenie podróży. Dzięki dwóm dodatkowym torom na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, oraz jednemu na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, umożliwiliśmy dalszy rozwój kolei aglomeracyjnej.

Z myślą o kolei międzynarodowej

Główne roboty budowlane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” zakończyły się w zeszłym roku. Inwestycja za przeszło 1,2 mld zł netto była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Zadanie stanowi kolejny element modernizacji międzynarodowego szlaku kolejowego E30, który łączy m.in. Ukrainę, Polskę i Niemcy. Przewoźnicy i podróżni już korzystają z efektów tych inwestycji m.in. na trasach Rzeszów – Kraków i Kraków – Katowice.

PKP PLK / IB

blank
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzydłowieckie Wieńcowanie nad zalewem. Co w programie?
Następny artykułŚwietna promocja na monitor Lenovo 27″, 1440p (QHD), 100 Hz – za jedyne 599 zł