Na dworcu PKP powstają nowe perony. Równolegle trwa budowa wiaduktów nad torami. Ważna stacja na trasie Rail Baltica przechodzi zmiany.
I choć leży tuż za granicą województwa podlaskiego, to bez niej trasa kolejowa łącząca zachód Europy – przez Polskę – z Litwą, Łotwą i Estonią by nie istniała.
Mowa o Ełku, z którego trasa biegnie dalej w stronę Suwałk. Zmiany dotyczą tu dwóch stacji – osobowej oraz towarowej. Leży już kilkanaście kilometrów nowych torów. Przebudowywane są perony, tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty mają się zakończyć w tym roku.
PKP. Prace na torach to jedno
– Na stacji Ełk wykonawca kończy budowę peronu nr 3. Jest już nowa nawierzchnia i zadaszenie. Montowane będą tablice informacyjne i ławki oraz energooszczędne oświetlenie led. Obok miejsca prac, aby ułatwić komunikację przez teren stacji, w ograniczonym zakresie udostępniono przejście podziemne. Po wykończeniu tunel zapewni wygodny dostęp do nowych peronów oraz przejście między dwiema częściami miasta. Windy i specjalne oznaczenia ułatwią komunikację osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżni na przystanku Ełk Szyba Wschód wsiadają do pociągów z nowego peronu. Wykonawca przystąpił do robót po przeciwnej stronie torów. Na czas prowadzenia prac budowlanych dostęp do nowego peronu zapewnia tymczasowy przejazd i przejście w poziomie szyn – opowiada o szczegółach prac Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS