PKP PLK zmodernizują i zelektryfikują odcinek Oleśnica – Kępno na linii kolejowej nr 181. Po zakończeniu prac nic nie będzie stało na przeszkodzie do uruchomienia bezpośrednich składów z Wielunia i Wieruszowa do Wrocławia.
Inwestycja ma kosztować ok. 600 mln zł. Efektem będą atrakcyjne podróże pociągiem m.in. do Wrocławia i Wielunia, lepsza obsługa podróżnych na 8 stacjach i przystankach. Projekt jest realizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą
Przebudowa odcinka Kępno – Oleśnica wraz z elektryfikacją umożliwi powrót pociągów pasażerskich po ponad 20 latach. Nie będzie konieczności zmian lokomotyw z elektrycznych na spalinowe, co przełoży się na krótszy czas przejazdu. Wzrośnie przepustowość trasy, co oznacza, że będzie mogło nią jeździć więcej pociągów.
– Mieszkańcy otrzymają możliwość wygodnych podróży między województwem dolnośląskim, wielkopolskim i łódzkim – podkreśla Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. wykluczenia komunikacyjnego.
– Sukcesywnie modernizujemy linie kolejowe w całej Polsce. Dzięki przebudowie odcinka Kępno – Oleśnica, który będzie w przyszłości elementem szybkiego połączenia Wrocławia z Łodzią, pasażerowie otrzymają komfortowe połączenia międzywojewódzkie ekologicznym i efektywnym środkiem transportu, jakim jest kolej – zapowiada z kolei Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Dzięki inwestycji poprawi się komfort obsługi pasażerów na trzech stacjach: Bralin, Syców, Jemielna Oleśnicka i pięciu przystankach: Perzów, Gęsia Górka, Stradomia, Poniatowice, Cieśle. Podróżni zyskają wygo … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS