PKP Intercity poinformowało, że względem miesiąca poprzedniego nastąpił trzykrotny wzrost frekwencji wśród pasażerów. Powolne odmrażanie gospodarki przełożyło się na częstsze korzystanie z transportu publicznego.
PKP Intercity odnotowało prawie trzy razy większą frekwencję w porównaniu do ubiegłego miesiąca, kiedy to odsetek podróżujących był dramatycznie niski, co też skłoniło spółkę do radykalnych cięć w rozkładzie jazdy.
Przewoźnik wspomina o powolnym kroczeniu w stronę normowania się frekwencji wśród pasażerów, którzy w wyniku luzowania obowiązujących obostrzeń powracają również do swoich obowiązków, które wymagają przemieszczania się między poszczególnymi miejscami.
W okresie od 3 do 16 maja, kiedy to powrócono do realizacji części zawieszonych połączeń, odnotowano 255 tysięcy pasażerów, co dało wynik o 80 wyższy niż w okresie od 19 kwietnia do 2 maja i trzykrotnie większy niż w okolicach Wielkanocy.
Mimo że połączenia są stopniowe przywracane, wszystko odbywa się z zachowaniem środków ostrożności. W systemie rezerwacji dostępna jest połowa miejsc siedzących, obowiązuje dystans między pasażerami, zaś kierownicy pociągów otrzymali środki ochrony osobistej – maseczki, rękawiczki i żele do mycia rąk.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS