Staraniem Agencji Sportu i Promocji do użytku wprowadzono nową aplikację na telefony, wspierającą turystów zwiedzających Prudnik i okolice. Jest tam też dział dla mieszkańców gminy.
Aplikacja w sklepie Google Play (w wyszukiwarce wpisz „Prudnik”) w kategorii Podróże i informacje lokalne nosi nazwę „Prudnik” i zastępuje wcześniejszą, którą wciąż można znaleźć w Internecie. Starannie przygotowana pod względem graficznym i merytorycznym powinna przypaść do gustu turystom. Walory estetyczne podnoszą „słoneczne” fotografie, również z drona. Prudnik wygląda na nich ładnie i atrakcyjnie.
Są też krótkie filmy promocyjne, częściowo już znane, stworzone w ostatnich latach. Warstwę mapową tworzą podkłady Google, co daje gwarancję bieżącej aktualizacji niezależnej od samej aplikacji.
Aplikacja wskazuje wszystkie atrakcyjne miejsca i obiekty z punktu widzenia turysty, od tych najbardziej znanych (zabytki na starówce), po te, które na co dzień umykają uwadze zwiedzającym (np. miejsce po kościele ewangelickim). Nie brakuje informacji o obiektach kulturalnych i sportowych na terenie gminy oraz spisu najciekawszych wydarzeń z przekierowaniem na stronę Dzieje się w Prudniku (wprudniku.pl), gdzie jest aktualny kalendarz imprez (niestety przez epidemię mocno ograniczony). Cennym uzupełnieniem aplikacji jest audioprzewodnik, coraz popularniejsza na świecie forma zwiedzania miast, czy muzeów, dla którego podstawą jest trasa Szlaku Miejskiego udostępnionego turystom w 2018 r. Lektorzy wcielają się w historyczne bądź fikcyjne postaci, które opowiadają o miejscach, budowlach i wydarzeniach z przeszłości. Oddziaływanie na zmysły wzbogacają dźwiękowe tła, jak miejski gwar, czy fabryczny szum.
Aplikacja jest w czterech podstawowych dla Śląska językach, którymi posługują się turyści: polskim, czeskim, niemieckim i globalnym angielskim.
Mieszane uczucia może wzbudzać próba połączenia w jednej aplikacji treści przydatnych turyście oraz informacji użytecznych mieszkańcom lub typowo „urzędowych” (np. terminy wywozu odpadów, sesji Rady Miejskiej, przyjmowania interesantów przez burmistrza itd.). To zupełnie odmienne grupy odbiorców, których wspólne zainteresowanie ograniczać się może wyłącznie do kategorii Wydarzenia. Ekran powitalny z podziałem na turystów i mieszkańców rozwiązałby problem, a każda grupa docelowa nic by nie straciła.
Mimo to aplikacji można wystawić bardzo dobrą ocenę. O jej sukcesie decydować teraz będzie bieżące aktualizowanie zawartych tam informacji. Na przełomie sierpnia i września aplikacja promowana była w kilku ogólnopolskich portalach turystycznych, jako uzupełnienie artykułu o Prudniku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS