Przypomina, że UE już reaguje zaporowymi cłami w dziedzinie elektromobilności. – Przymierza się do istotnej zmiany przepisów regulujących rynek przesyłek kurierskich, a spodziewane odejście USA od polityki klimatycznej zmusi Europejczyków do korekty swojego zielonego ładu – przypuszcza przewodniczący PISiL.
Czytaj więcej
Nowe władze IRU, stare problemy
Organizacja przewoźników, która zarządza systemem TIR ma jasne cele działania. Chce uzyskać dla firm transportowych większe marże kosztem pośredników.
Planowane ożywienie
Duński ekspert żeglugi morskiej Lars Jensen prognozuje dodatkowego wzrostu popytu importowego z USA w krótkim okresie, ponieważ spedytorzy przywiozą więcej towarów przed wprowadzeniem nowych taryf. – Ponieważ nie wiadomo dokładnie, jak duże mogą być takie taryfy, ani gdzie będą obowiązywać ani kiedy to nastąpi, może to oznaczać spory wzrost popytu – ocenia Jensen. Zaznacza, że w przypadku zaostrzania się wojny handlowej zmienią się kierunki dostaw. – Można się jednak spodziewać, że będzie to miało również negatywny wpływ na amerykański eksport ze względu na cła odwetowe, co z kolei zwiększy nierównowagę między pełnymi i pustymi przepływami kontenerów – spodziewa się ekspert.
Przypomina, że w Kanadzie strajki w portach trwają zarówno na wschodnim, jak i zachodnim wybrzeżu. Im dłużej się ciągną, tym większy wpływ mają one również na przepływy handlowe w północnym paśmie USA, gdzie związkowcy zapowiedzieli powrót do rozmów w styczniu. W tym samym czasie Szanghaj, Ningbo i Kaohsiung odnotowują znaczne opóźnienia statków w wyniku tajfunu Kong-Rey.
Czytaj więcej
Na święta towary mogą nie dojechać do sklepów
Nadawcy narzekają na bark wolnych samochodów. Giełda ładunków Timocom przewiduje także wzrost stawek. Jednak nie publikuje prognoz na pierwszy kwartał, który historycznie rzecz biorąc jest najsłabszy.
Tarczyński zaznacza, że trudno logistykowi odpowiedzieć na pytanie na ile wyborcza retoryka będzie realizowana. – Niemniej, na różne wyzwania trzeba być gotowym, z czym logistycy sobie dotąd radzili, co nie oznaczało nieraz dotkliwych konsekwencji dla nich samych, jak i ich klientów, a w ostateczności finalnych konsumentów – kończy przewodniczący PISiL.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS