Tydzień 14. (30.03-5.04.) stał pod znakiem zakupów żywności. Polacy uzupełniali swoje zapasy na wielkanocny stół, co widać przede wszystkim po fakcie, że wartość sprzedaży jajek wzrosła aż o 88 proc. w tydzień.
Innymi produktami, których wartość sprzedaży odnotowała wysoki wzrost to mleko (o 53 proc.) oraz sery (o 35 proc.).
– Polacy tradycyjnie zaczynają swe przygotowania ok. 2 tygodnie przed świętami, ten okres przypadł w tym roku na tydzień 14. Wartość sprzedaży koszyka wzrosła zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i poprzedniego tygodnia w tym roku. Podobnie sprzedaż w Internecie. Nielsen odnotował dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży produktów wskazujących na świąteczne wypieki: jajka, mleko, sery – tłumaczy Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Zobacz też: Koronawirus a branża jubilerska. “Zamknięte urzędy wywołały paraliż. Sytuacja patologiczna”
Natomiast najwyższy spadek wartości sprzedaży zanotowały kosmetyki do twarzy (53 proc. na minusie), lody (-33 proc.) i woda (-10 proc.).
– Jednocześnie kolejny tydzień z rzędu spada sprzedaż wody – największej kategorii wśród napojów bezalkoholowych. Może to wynikać z faktu, że znaczna część sprzedaży wiązała się wcześniej z przebywaniem poza domem i aktywnością sportową oraz zakupem małych opakowań do szkoły. Pozytywnym skutkiem ubocznym może być zatem mniejsze zużycie plastikowych butelek – wskazuje Rybołowicz, cytowana w komunikacie prasowym Nielsena.
I tak wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 14 proc. Jeżeli natomiast porównać tydzień 14. z tygodniem 13., to wzrost wyniósł 15 proc.
Jeszcze lepiej wyglądają wyniki wartości sprzedaży online. Przy porównaniu tygodni 14. i 13. wynik wzrósł o 35 proc. na korzyść tego pierwszego.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).
Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS