A A+ A++

A jednak, jak zwraca uwagę Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu agencji badawczej Inquiry – i specjalistka od polskiego rynku e-commerce – badany w Mediapanelu ruch (na stronie internetowej lub w aplikacji) nie musiał przekładać się na zakupy za pośrednictwem platformy.

– Trzeba powiedzieć, że Shoppe ewidentnie namieszało na polskim rynku, ale też oczekiwania wobec tej platformy były bardzo duże. Mówiło się, że wchodzi azjatycki gigant, firma o ogromnym potencjale, która zmieni układ sił na polskim rynku e-commerce, w przeciwieństwie do Amazona, który też już w Polsce działa, ale jego penetracja utrzymuje się na poziomie 3-4 proc. internautów. Należy jednak zauważyć, że mniej więcej w tym samym okresie, co do Polski, Shopee weszło na kilka innych zagranicznych rynków, takich jak Brazylia, Francja, czy Indie. Z wielu tamtych rynków już się wycofało, więc wygląda na to, że problem leży bardziej po stronie Shopee jako takiego, niż samego polskiego rynku. Nie zmienia to jednak faktu, że działalności Shopee w Polsce nie można uznać za sukces, mimo prób takiego jej przedstawiania – mówi prezes Górnicka.

Shopee przegrało z Allegro

Co w takim razie poszło nie tak? Agnieszka Górnicka odpowiada: – Według badań firmy Inquiry przynajmniej raz zakupy na Shopee zrobiło 27 proc. dorosłych Polaków. Oczywiście konia z rzędem temu, kto w rok osiągnie taki wynik. Niemniej problemem Shopee niemal od początku działalności tej platformy w Polsce było utrzymanie raz zdobytego klienta. Cofnijmy się do początku zeszłego roku, czyli do tego okresu, w którym Shopee zaczęło być widoczne na polskim rynku: znajomość marki Shopee rosła, rosła penetracja rynku, ale już się pojawiali klienci, którzy deklarowali niski poziom satysfakcji. Satysfakcja potem wzrosła, ale nie na tyle, by klienci zrezygnowali z Allegro. To jednak Allegro jest benchmarkiem na polskim rynku i aby ten rynek zawojować, trzeba zaoferować minimum ten sam standard. Natomiast Shopee uruchomiło gigantyczną kampanię reklamową w czasie, kiedy jeszcze nie było w stanie zaoferować usług na tym samym poziomie, a i oferta pozostawiała dużo do życzenia – mówi prezes Górnicka i dodaje: – Sytuacja z Shopee to zresztą cenna wskazówka dla Allegro, jeśli chodzi o plany ekspansji na rynkach zagranicznych. Na innych rynkach są inne firmy e-commercowe, z którymi będzie trzeba się zmierzyć.

Czytaj też: Twórca Eobuwia zainwestował ponownie. Czy powtórzy sukces pierwszej firmy?

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWhite House busted calling for social media companies to directly censor Tucker Carlson, others over vaccines
Następny artykuł“Żołnierze pobłądzili i trafili na kolejne szczątki”. Na polsko-białoruskim pograniczu “nic się nie skończyło”