Jak dowiadujemy się w magistracie, autobusy mają być fabrycznie nowe, wyposażone między innymi w alkomat zintegrowany z pojazdem, klimatyzację, łączność bezprzewodową oraz udogodnienia dla osób niewidomych i słabowidzących.
– Sukcesywnie zmieniamy oblicze naszego transportu. – mówi Piotr Kuczera, prezydent miasta Rybnika – Te 23 pojazdy to blisko 30% autobusów, które obecnie jeżdżą po rybnickich drogach. Mam nadzieję, że uda się zakontraktować solidnego operatora, który będzie świadczył usługi na wysokim poziomie dla mieszkańców.
Zobacz także
Autobusy nie będą przypisane na stałe do konkretnych tras, natomiast rozpoczynanie i kończenie „dniówek” będzie miało miejsce w centrum miasta. Dzięki temu na etapie składania oferty każdy z przewoźników będzie mógł skalkulować kilometry dojazdowe na potrzeby oferty. Po stronie operatora jest zapewnienie zasilania gazem dla swoich autobusów.
Szczegóły przetargu dostępne są w Internecie pod adresem:
http://www.ztz.rybnik.pl/bip/index.php?pg=kom&page_id=49
oraz na
https://platformazakupowa.pl/pn/ztz.rybnik
Magistrat zwraca uwagę na punktacja ofert – minimalnym wymaganiem jest napęd gazowy z rekuperacją, ale premiowane są też pojazdy elektryczne.
– Ciekawostką jest również wymóg, że autobusy przegubowe w ramach pakietu mają posiadać troje drzwi. Rozległość miasta sprawia, że rośnie znaczenie komfortu, a ten poprawia się poprzez zwiększenie liczby miejsc siedzących. Wśród innych udogodnień dla pasażera jest też informacja o numerze linii na lewej stronie autobusu – dodaje Agnieszka Skupień, rzecznik UM w Rybniku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS