A A+ A++

Popyt na samochody z silnikami diesla wciąż wykazuje ogólnie w Europie tendencję spadkową. W krajach Unii Europejskiej udział diesli w rynku spadł w czerwcu rok do roku z 17,4 proc. do 13,4 proc. Słabszy popyt pozwolił po raz pierwszy w historii pojazdom czysto elektrycznym prześcignąć diesle. Auta bezemisyjne stanowiły 15,1proc. całkowitego udziału w rynku i zanotowały wzrost z 10,7 proc., jaki to wynik odnotowano w czerwcu 2022 r. Hybrydy (HEV) były również bardziej popularne niż diesle dzięki udziałowi w rynku na poziomie 24,3proc. Hybrydy typu plug-in (PHEV) stanowiły 7,9 proc. całkowitej sprzedaży i zanotowały spadek z poziomu 8,2 proc., jaki odnotowano w czerwcu 2022 r. Badanie ACEA pokazuje, że silniki benzynowe królują i stanowią ponad jedną trzecią całej sprzedaży (36,3 proc.). To przekłada się na 379 067 samochodów, czyli o 11 procent więcej niż w czerwcu 2022 r. Mimo że wyniki sprzedaży rosną, udział w rynku faktycznie spadł z 38,5 procent do 36,3 procent ze względu na wzrost liczby sprzedanych aut elektrycznych.

Czytaj więcej

Za niecałe pięć lat nie kupisz Opla z silnikiem spalinowym

Ogółem sprzedaż nowych samochodów wzrosła w UE w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2023 r. o 17,9 proc. do 5,4 mln pojazdów, ale to wciąż o 21 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2019 r., przed pandemią. Mimo że diesle stopniowo wypadają z łask w całej Unii Europejskiej, są rynki takie jak choćby Niemcy, czy kraje Europy Środkowej gdz … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZielony na zewnątrz, czerwony w środku – ale wyjątkowo nic w nim złego
Następny artykułZdjęcie reprezentanta Polski wywołało lawinę komentarzy. Oto powód