vocativus 10.01.2021, 15:10
50 lat temu na zachodzie Europy też się dziwili jak to się dzieje – ulice w mieście coraz szersze, coraz ich więcej, a korki rosną. Trzeba stawiać ściany przy ulicach żeby dało się w mieście w ogóle żyć, kosztowną i skomplikowaną sygnalizację świetlną żeby się dało skrzyżowanie przejechać, pieszym robić kosztowne tunele i kładki, walczyć ze smogiem cały rok, dodatkowo rosną koszty zdrowotne mieszkania w takim miejscu. W efekcie ludzie uciekają coraz dalej poza miasto, dojechać nie mają czym, więc wsiadają w auto i jadą zyliony kilometrów dziennie: zylion do najbliższej szkoły dziecko odwieźć, zylion do pracy na drugim końcu miasta, zylion do sklepu itd. Wszystko kilkadziesiąt minut stojąc w korku. No więc trzeba dalej poszerzać i zwiększać, budować parkingi, bo gdzieś te samochody w takim natężeniu trzeba upchnąć, nawet w miejscowościach do których przed tym procesem uciekli. Centrum miasta się coraz bardziej wyludnia, a na przedmieściach też robi się syf i hałas, więc znowu trzeba uciec. I tak w nieskończoność…
już oceniałe(a)ś
72
7
Glos_2017 10.01.2021, 14:38
W Wawrze wzrósl tez gigantycznie hałas. Na terenach Mazowieckiego Parku Krajobrazowego i dzielnicy mieszkalnej o niskiej zabudowie wpuszczono ruch tysiecy samochodów. Ekrany nie spełniają swojej funkcji, nie wykonano ekranów w postaci szlanych tuneli naziemnych. Gigantyczny hałas roznosi się do 5 km od trasy szybkiego ruchu. To bedzie powolna degradacja ekologiczna tych terenow, znanych z ciszy i czystego powietrza.
już oceniałe(a)ś
26
21
banaszewski 10.01.2021, 16:28
Jeżdżę codziennie Przyczółkową . Korki były przed otwarciem więc niech pan redaktor nie sieje popeliny. Otwarcie tunelu nic nie zmieni. Miasto Warszawa powinno przewidzieć podłączenie autostrady i poszerzyć Przyczółkową a nie zwalać na rząd. Potoki samochodów z autostrady i tak płynęły by Przyczółkową bo dużo ludzi będzie teraz tędy jeździć do centrum miasta Warszawy. Cały ruch aut które jechały dotąd ze wschodu Czecha i trasą Łazienkowską pojedzie teraz trasą i nowym mostem. Władze Warszawy o i mieszkańcy ich jeszcze obchodzą niech się wezmą do roboty. Poszerzenie Przyczółkowej to góra miesiąc pracy. Do roboty
już oceniałe(a)ś
11
34
adres_na_swinstwa 10.01.2021, 15:29
No dobrze, tu się może i korkuje ale za to mniej pojazdów dociera na Siekierkowski czy Łazienkowski. Już mnie drażni to wilanowskie dramatyzowanie.
już oceniałe(a)ś
22
11
pavle 10.01.2021, 16:36
?Building more roads to prevent congestion is like a fat man loosening his belt to prevent obesity? – prawda znana na świecie od ponad 60 lat. Polska musi odkryć ją na nowo.
już oceniałe(a)ś
24
5
asinau 10.01.2021, 17:12
Problem jest, bo Przyczółkowa jest za szeroka. Trzeba ją zwęzić do jednego pasa i wówczas problem korków zniknie.
Bo przecież pomysł zwężenia Chałubińskiego nie może być zły, prawda?
już oceniałe(a)ś
9
19
asinau 10.01.2021, 15:56
Liczenie na to, że tunel zlikwiduje korki jest ciężką naiwnością. Cała Warszawa mieszkająca na wschód od osi ul. Puławskiej i na południe od Al. Solidarności będzie dojeżdżać do obwodnicy Wisłostradą i dalej Czerniakowską.
Zabawne, jak niemały przecież most potrafił zaskoczyć urzędników miejskich…
już oceniałe(a)ś
12
7
Duzus 10.01.2021, 15:47
“Rafał Trzaskowski domagał się, by ruch obwodnicą puszczono tylko lokalnie między węzłami Wilanów i Patriotów w Wawrze, a nie od węzła Lubelska pod Warszawą”. Rozwiązanie jest i to bardzo proste.
już oceniałe(a)ś
13
4
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS