Liczba wyświetleń: 2646
Uziemienie samolotów 737 Max to nie jedyny problem koncernu Boeing. Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu poleciła właśnie Boeingowi wymienić silniki w 7000 samolotów 737, w modelach Next Generation. Największy w Europie, tani przewoźnik Ryanair, ma we flocie wyłącznie samoloty Następnej Generacji, 737-800.
Boeing zgodził się zmodernizować silniki w 7000 samolotów 737 Następnej Generacji po tym, jak w kwietniu 2018 r. doszło do eksplozji silnika w jednej z maszyn znajdujących się w powietrzu. Na skutek eksplozji wybite zostało okno, przez które częściowo wyssana została 43-letnia kobieta. Do tragicznego zdarzenia doszło na pokładzie samolotu linii Southwest Airlines, którym 144 pasażerów podróżowało z Nowego Jorku do Dallas. Poszkodowana, 43-letnia Amerykanka, została co prawda wciągnięta przez pasażerów do środka maszyny, ale nie przeżyła wypadku na skutek odniesionych ran.
Śledztwo wykazało, że do wypadku doszło na skutek pęknięcia łopatki turbiny silnika i niewystarczającej w tym wypadku ochrony gondoli silnika. Po publikacji raportu dotyczącego śmierci 43-latki w powietrzu, amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (ang. National Transportation Safety Board) zaleciła w związku z tym Boeingowi wymianę silników w samolotach 737 Następnej Generacji, czyli w modelach 737-600, 737-700, 737-800 i 737-900. Takich, aktywnie przewożących pasażerów maszyn, jest na całym świecie blisko 7000, a irlandzki Ryanair posiada ich ponad 450.
„Ten wypadek pokazuje, że łopatka turbiny może ulec awarii i odpaść inaczej, niż to zostało zaobserwowane podczas testów certyfikacyjnych silnika i jak to zostało uwzględnione w analizach konstrukcyjnych płatowca. Należy zapewnić integralność strukturalną elementów gondoli silnika dla różnych kombinacji płatowca i silnika” – wyjaśnił Robert Sumwalt, przewodniczący NTSB.
Zdjęcie: albert22278 (CC0)
Źródło: PolishExpress.co.uk
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS