Wydany w sierpniu 1966 r. „Revolver” okazał się jednym z najbardziej przełomowych albumów w karierze The Beatles. Krytycy i fani usłyszeli na nim znaczący zwrot w myśleniu czwórki z Liverpoolu, a jednocześnie nazwali krążek jednym z najbardziej psychodelicznych i eksperymentalnych w dorobku zespołu. Melancholijny utwór „Eleanor Rigby”, nagrany przy akompaniamencie instrumentów smyczkowych, sąsiadował tu z dziwacznym, choć wpadającym z łatwością w ucho, „Yellow Submarine”. „Tomorrow Never Knows” miał zainspirować licznych twórców muzyki elektronicznej z elementami psychodelicznymi, zaś „Love To You” uznano za pierwszy utwór w historii nagrany w konwencji ragarock. Takie kompozycje jak „Taxman”, „Got To Get You Into My Life” lub „I’m Only Sleeping” w swoim czasie miały szokować nowatorstwem, energią i nieoczywistością.
Płyta, która zajęła trzecie miejsce na liście 500 albumów wszech czasów magazynu „Rolling Stone”, pobrzmiewała osobistymi doświadczeniami muzyków w poszukiwaniu własnej duchowości. Rejestrowaniu materiału miały towarzyszyć eksperymenty z substancjami psychoaktywnymi, fascynacje filozofiami dalekowschodnimi, otwarcie na nowe sztuki, nowe nurty muzyczne. Dziś muzykolodzy i krytycy zgodni są w tym, że waga „Revolver” dla historii muzyki rozrywkowej była ogromna, a jego innowacyjność otworzyła wiele drzwi i furtek dla rzesz innych artystów.
Nowy miks
W piątek 28 października ukazał się box w wersji super deluxe z remiksami utworów z „Revolver”, za którym stoją Giles Martin, syn sir George’a Martina, producenta większości płyt The Beatles, oraz Sam Okell. 14 utworów z albumu zostało na nowo zmiksowanych w stereo i Dolby Atmos, a oryginalny monomiks pochodzi z taśmy z 1966 r. Wszystkie nowe wydawnictwa „Revolver” (dostępne są warianty: 5 CD lub 5 winyli) zawierają nowy miks stereo, pochodzący bezpośrednio z oryginalnych czterościeżkowych taśm. Kolekcje super deluxe zawierają również oryginalny monomiks, 28 wczesnych nagrań z sesji i trzy domowe demo oraz czterościeżkową EP-kę z nowymi miksami stereo i zremasterowanymi utworami „Paperback Writer” i „Rain” (oba zostały pierwotnie wypuszczone na rynek jako singiel trzy miesiące przed wydaniem „Revolver”). Ponadto w wersji cyfrowej ukaże się nowy miks Dolby Atmos.
Być może jednak wydarzenie to nie wzbudziłoby tak wielkiego poruszenia wśród fanów, którzy już wcześniej otrzymali zremiskowane edycje specjalne płyt „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (2017), „The Beatles” („The White Album”, 2018), „Abbey Road” (2019) i „Let It Be” (2021)”, gdyby nie jeden istotny fakt – remiksy „Revolver” powstawały w innowacyjnej i niewykorzystanej dotąd przez nikogo technologii, opracowanej przez zespół Emile de la Rey z WingNut Films Productions Ltd Petera Jacksona.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS