Wczoraj, 11 września (20:58)
Według informacji ujawnionych przez portal The Verge, Sony chce, aby gry oznaczone emblematem “PS5 Pro Enhanced” działały w 60 klatkach na sekundę, z ray tracingiem i rozdzielczością 4K dzięki nowemu systemowi upscalingu, PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Japoński gigant chce wyznaczyć nowe standardy jakości i wydajności, ale daje też deweloperom pełną swobodę, jeśli idzie o to, jak chcą poprawiać swoje gry pod kątem PS5 Pro.
W skrócie:
- Sony dąży do tego, by gry na PS5 Pro w trybie “Enhanced” działały w 60 FPS z ray tracingiem i rozdzielczością 4K przy wykorzystaniu technologii PSSR.
- PS5 Pro będzie wspierać deweloperów w tworzeniu gier o lepszej wydajności, ale także da różne opcje optymalizacji, w tym zwiększenie rozdzielczości bez konieczności podnoszenia liczby klatek.
- Starsze gry skorzystają z trybu ultra-boost, ale nie wszystkie będą mogły wykorzystać pełnię możliwości PS5 Pro bez odpowiednich aktualizacji od deweloperów.
Nowe PS5 Pro to przede wszystkim rozwinięcie mocy obecnej konsoli, podobnie jak miało to miejsce w przypadku PS4 i PS4 Pro. Sony stawia na poprawę wydajności i jakości grafiki, jednak nie każda gra musi działać w 60 klatkach na sekundę, aby uzyskać oznaczenie “PS5 Pro Enhanced“. Twórcy mają sporo swobody – mogą podnieść rozdzielczość, dodać ray tracing, a nawet poprawić stabilność klatek, by gra lepiej wyglądała i działała na PS5 Pro.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS