Jeszcze w tym roku, a być może nawet już za kilka tygodni powinniśmy zapoznać się z nową wersją konsoli PlayStation 5, która póki co określana jest mianem “Slim”. To jednak nie koniec nowości, które przygotowuje dla nas Sony. W drodze jest również mocniejsza wersja Pro, na którą przyjdzie nam poczekać nieco dłużej. Mimo to pojawiają się już informacje nt. układu SoC zasilającego tę konsolę. Czego możemy oczekiwać?
Mimo premiery przewidywanej na końcówkę 2024 roku SoC ma opierać się na procesie technologicznym o nazwie N4P (4 nm). Jak twierdzi informator, nie ma dużej różnicy w stosunku do procesu N3E (3 nm) pod względem energooszczędności i wydajności.
Sony PlayStation 5 – nowa aktualizacja beta dodaje obsługę Dolby Atmos oraz SSD o jeszcze większej pojemności
Twitterowicz o nicku @Kepler_L2 ujawniał już w przeszłości sprawdzone informacje na temat różnego rodzaju układów od AMD, dlatego warto mieć na uwadze jego przewidywania w sprawie chipu zasilającego PS5 Pro. Układ ma zostać wyprodukowany przez Czerwonych, a jego nazwa kodowa jednostki to Viola. Jak się okazuje, mimo premiery przewidywanej na końcówkę 2024 roku SoC ma opierać się na procesie technologicznym o nazwie N4P (4 nm), choć wtedy powszechne powinny być już układy 3 nm. Jak się jednak okazuje, gracze nie powinni być z tego powodu zawiedzeni.
N4P most likely. There isn’t much difference in power/perf anyway, N3E is mostly about logic density (which is offset by the increased wafer cost).
— Kepler (@Kepler_L2) August 2, 2023
Sony ujawniło liczbę sprzedanych konsol PlayStation 5. Wynik jest dwukrotnie lepszy od Xbox Series
Jak twierdzi informator, nie ma dużej różnicy w stosunku do procesu N3E (3 nm) pod względem energooszczędności i wydajności. Nowsza litografia wyróżnia się przede wszystkim większą gęstością, dlatego pozostanie przy 4 nm nie wpłynie w żaden znaczący sposób na moc konsoli. Jeśli zaś chodzi o specyfikację, na ten moment oczekuje się, że PlayStation 5 Pro otrzyma prawie dwa razy więcej jednostek obliczeniowych względem zwykłej wersji PS5 (60 vs 36). Możliwe jest także, że grafika zostanie oparta na architekturze RDNA 3, a konsola zapewni ulepszony ray-tracing, grę w rozdzielczości 8K, a także wyższą wydajność w 4K. Na więcej konkretów będziemy jednak musieli jeszcze poczekać.
Źródło: WCCFTech, @Kepler_L2
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS