Jeśli należycie do grona szczęśliwców, którym udało się zakupić PlayStation 5, to może Was zainteresować najnowsze odkrycie specjalistów z Digital Foundry. Okazuje się bowiem, że najnowsza konsola Sony wyświetla wszystkie gry w trybie High Dynamic Range (HDR), w tym również tytuły, którego takiego nie obsługują, co niekorzystnie może wpływać na obraz. Co więcej, nawet jeśli wyłączymy z ustawień konsoli HDR, by ogrywać tytuły, które nie wspierają szerokiego zakresu tonalnego, na niewiele się to zdaje, bo konsola nie jest w stanie poprawnie wyświetlać treści SDR, co wyjaśnił Alexander Battaglia z Digital Foundry na Twitterze.
Konsola PlayStation 5 nie jest w stanie poprawnie wyświetlać treści SDR, co potwierdził Alexander Battaglia z Digital Foundry.
PS5 is actually not displaying Original SDR content correctly – unfortunately. Does it with BC titles for sure. Could lead to Black crush or other changes in reprovuing the game’s colour or Tone. https://t.co/yZ9mhTes5I
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) March 28, 2021
„PS5 w rzeczywistości nie wyświetla poprawnie oryginalnej zawartości SDR – niestety. Na pewno robi to z tytułami kompatybilności wstecznej. Może to doprowadzić do błędu black crush lub innych zmian w odtwarzaniu koloru lub tonu gry” – napisał Battaglia. Jego kolega John Linneman przyznał mu rację, dodając później, że nagrane przez Digital Foundry rozgrywki z gier w SDR mają problemy z błędem black crush, co widać szczególnie w porównaniu z innymi platformami. Linneman dodał, że problem wynika najprawdopodobniej z pełnym/ograniczonym RGB w PS5. Nie da się ukryć, że przypadłość tę zaliczyć trzeba na poczet błędów wieków dziecięcego PlayStation 5 i aż dziw bierze, że tak późno po premierze zrobiło się głośno na ten temat.
Mamy nadzieję, że teraz, kiedy problem został już naświetlony, Sony szybko wypuści łatkę, która rozwiąże ten problem, bo trzeba przyznać, że nie wygląda to najlepiej. Co prawda większość nowych gier wspiera już szeroki zakres tonalny (HDR), ale nie oznacza to, że stary SDR odejdzie w niepamięć, tym bardziej że przecież PlasyStation 5 zapewnia wsteczną kompatybilność dla wielu starszych gier z poprzedniej generacji, które nie obsługują tej technologii. Jak na razie, japoński gigant nie zabrał jeszcze głosu w tej sprawie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS