A A+ A++

Obie konsole nowej generacji będą obsługiwać technologię śledzenia promieni. Szef Nvidii uważa, że to zasługa jego firmy. Czy to czcze przechwałki? Przecież PS5 i nowy Xbox będą miały podzespoły AMD, a nie Nvidii.

Poza tym technologia RTX sygnowana przez Nvidię jest jej własnym sposobem na wykorzystanie ray tracingu, i to zamkniętym. Nie znajdzie się w układach AMD. Jednak Jensen Huang z Nvidii podchodzi do sprawy w nieco inny sposób. Według niego sama technologia śledzenia promieni to przyszłość i karty graficzne z linii RTX były świetnym posunięciem.

PS5 i Xbox Scarlett zainspirowane Nvidią

Dodaje też, że projektanci nowego PlayStation 5 i Xboxa Scarlett musieli przemyśleć swoje działania i dodać ray tracing. W takim razie rozwój tej technologii na gruncie nowych konsol byłby zasługą Nvidii, która zainspirowała cały rynek twórców gier i sprzętu. Firma inwestuje, aby nowe tytuły na PC pokazywały się z technologią RTX, ale i konkurencja chciałaby mieć coś podobnego.

Jeśli pod koniec 2020 roku PlayStation 5 i Xbox Scarlett otrzymają obsługę śledzenia promieni, to najpewniej w podobnym czasie dostaniemy też karty graficzne z obozu AMD, które miałyby dedykowane jednostki do obliczeń ray tracingu. W końcu i PS5 i nowy Xbox bazują na AMD, więc firma zapewne wykorzysta technologie również w grafikach dla PC.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNabór uzupełniający do Płockiego Komitetu Rewitalizacji
Następny artykułŚwiatowy Dzień Toalet