A A+ A++

Pandemia Covid-19 zmusiła małe przedsiębiorstwa w całej Europie do działania w bardzo niekorzystnych warunkach. Obostrzenia i kolejne etapy zamrożenia gospodarki sprawiły, że znacząca część z nich rozważa i podejmuje decyzję o przeniesieniu swojej działalności do internetu.

Decyzja o rozpoczęciu cyfrowej transformacji pociąga za sobą szereg zmian, do których zalicza się również oferowanie płatności cyfrowych. Visa wspiera firmy w tym procesie, między innymi poprzez program „Where You Shop Matters”, do którego dołączyło już ponad 100 partnerów w całej Europie.


Przenoszenie się handlu do internetu nie dziwi dziś nikogo, biorąc pod uwagę trwającą pandemię. Cieszy się on coraz większą popularnością wśród konsumentów w Europie (wg danych VisaNet). W porównaniu z poprzednim rokiem w grudniu 2020 r. w ponad 15 krajach liczba płatności Visa za zakupy w sieci wzrosła przynajmniej o 40 proc. W Polsce wzrost transakcji kartami wydanymi w naszym kraju wyniósł 20 proc. w tym samym okresie. Jesteśmy pod wrażeniem nowatorskiego podejścia i ducha przedsiębiorczości właścicieli wielu małych biznesów, które dostosowują się do panujących okoliczności i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Okres pandemii jest dla wielu z nich niezwykle trudny. Według przeprowadzonych przez nas ostatnio badań „The Visa Back to Business Study 2021 Outlook” aż trzy czwarte przedsiębiorców (74 proc.) ma obawy, że względy zdrowotne i kwestie bezpieczeństwa zmniejszą zainteresowanie klientów zakupami w 2021. Dlatego postawiliśmy sobie w Visa cel wsparcia małych i średnich firm w przenoszeniu działalności do internetu i przystosowaniu się do nowej rzeczywistości. Z kolei, jak wynika z edycji badania poświęconej kobietom, zdecydowana większość firm widzi konieczność podjęcia działań, ?aby dostosować się do wyzwań związanych z Covid-19. Aż 84 proc. z nich podjęło już kroki w celu dostosowania swoich metod płatności do zmieniających się potrzeb kupujących.

Co z bezpieczeństwem?

Intensywny rozwój handlu online, który dało się obserwować zresztą jeszcze przed pandemią, wymaga tworzenia nowych zabezpieczeń, które pozwolą na lepszą ochronę zarówno sprzedawców, jak i kupujących. Jednym z nich jest silne uwierzytelnienie klienta (SCA) przy płatnościach elektronicznych, co oznacza, że bank musi potwierdzić co najmniej na dwa sposoby tożsamość konsumenta dokonującego płatności. Wprowadzenie SCA przy jednoczesnym zachowaniu płynności procesu zakupowego to poważne wyzwanie – szczególnie teraz, gdy tak dynamicznie rośnie sprzedaż w e-handlu. Bez wątpienia istotnym czynnikiem to ułatwiającym jest wdrożenie 3DSecure, standardu branżowego służącego jako mechanizm uwierzytelniania płatnika w czasie zakupów online. Z perspektywy szybkości transakcji i jej komfortu dla konsumenta najlepsze są rozwiązania bazujące na biometrii, na przykład udostępnione w aplikacji bankowej.

Im szybciej i płynniej odbywa się płatność w sklepie, tym mniejsze jest ryzyko tego, że klient porzuci koszyk zakupowy. Z myślą o tym tworzymy w Visa nowe rozwiązania płatnicze. Takim rozwiązaniem jest też np. wdrożona przez Visa nowa forma płatności, która zapewnia szybkie i bezproblemowe zakupy online – zwana „Click to pay”. Gdy konsument zapisze raz w usłudze swoją kartę Visa, nie musi już podawać haseł, wpisywać numerów i wypełniać długich formularzy, aby dokonać płatności online. Dla biznesu to ważne, bo szybkie i proste przejście do płatności to klucz do zwiększenia konwersji i większych przychodów. A wrażliwe dane karty konsumenta są zastąpione cyfrowym tokenem, który staje się bezużyteczny, gdy wpadnie w niepowołane ręce.

Myśląc globalnie, działając lokalnie

Na sytuację mikro-, małych i średnich firm staramy się patrzeć także w szerszej perspektywie, zdając sobie sprawę, że odgrywają one kluczową rolę w naszych społecznościach i w całej gospodarce. Dlatego wraz z bankami, rządami, platformami handlowymi i partnerami technologicznymi pracujemy nad tworzeniem cyfrowych rozwiązań dla mikro- i małych przedsiębiorstw. Jednym z naszych celów jest zmniejszenie wykluczenia finansowego poprzez przyspieszenie rozwoju infrastruktury płatniczej. W ramach Fundacji Polska Bezgotówkowa aktywnie działamy na rzecz umożliwienia najmniejszym przedsiębiorcom bezpłatnego korzystania z terminali obsługujących płatności zbliżeniowe przez 12 miesięcy. Dzięki tej inicjatywie zainstalowano ponad 372 tys. terminali w całym kraju, co oznacza, że prawie co trzeci terminal w Polsce funkcjonuje dzięki wsparciu z Programu Polska Bezgotówkowa.

Promocję lokalnych zakupów prowadzimy dzięki takim programom, jak „Where You Shop Matters”. Inicjatywa zgromadziła już ponad 100 partnerów w Europie, którzy chcą wspomóc właścicieli małych firm w cyfryzacji ich biznesów i dalszym odpowiadaniu na potrzeby lokalnych społeczności, których są częścią. Warto wspomnieć, że program trwający ni … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUMWMM Giżycko: O Wspólnej Polityce Rolnej po 2021 roku
Następny artykułPolicja Chełm: Zatrzymani za zniszczenie elewacji kilkunastu budynków