A A+ A++

Dzisiaj świat bardzo mocno zmierza w kierunku intensywnego rozwoju technologicznego, postępującej digitalizacji i polaryzacji społeczeństwa. Szczególnie w świetle głębokich zmian w naturze biznesu i reformowania strategii, również w miastach plan działania jest podstawą, na której opiera się cały system zarządzania oraz stanowi on kluczowy element w planowaniu zrównoważonego rozwoju.

Różnorodne koncepcje m.in. inteligentny transport, zrównoważona mobilność, ochrona i odbudowa środowiska, budownictwo mieszkaniowe, kwestie zmiany klimatu, jakość życia w społeczności, rozwiązania energooszczędne, środowisko zabudowane, infrastruktura miejska, wykorzystanie zasobów naturalnych i technologii, ograniczenia szkodliwości dla biosfery, możliwość rozwoju otaczających obszarów miast, ochrona przestrzeni publicznej, dziedzictwa kulturowego i naturalnego definiują skuteczne zarządzanie w kontekście ich zrównoważonego rozwoju. Natomiast dzisiaj nie wystarczy tylko wykorzystanie nowych, zielonych rozwiązań. Konieczne jest także coraz większe uzupełnianie się aspektów technologicznych i społecznych, przy jednoczesnym zaangażowaniu użytkowników przestrzeni miejskiej w tworzenie takich technologii. Np. zwiększanie ich udziału w procesach decyzyjnych, stymulowanie aktywności, ułatwianie komunikacji, zwiększanie świadomości w planowaniu lokalnego rozwoju itd. Daje to szansę na wprowadzenie pożądanych zmian i stworzenie bardziej zrównoważonej przestrzeni o wyższej jakości życia oraz lepszej efektywności energetycznej.

Jednym z nieodłącznych założeń przygotowywania strategii marketingowej miasta są czynniki wpływające oraz angażujące zrównoważony rozwój i zarządzanie. Na przełomie ostatnich lat planowanie urbanistyczne bardzo znacząco rozwinęło się o marketing miejsc, który ma na celu zaspokajanie potrzeb oraz kształtowanie postaw, zachowań oraz poglądów grupy docelowej danego miasta. Planowanie miejskie nie ogranicza się tylko do wymiarów przestrzennych i infrastrukturalnych. Bardzo ważną rolę odgrywają czynniki społeczno-ekonomiczne, partnerstwo publiczno-prywatne, łącząc wspólne interesy.
Na całym świecie miasta konkurują ze sobą oferując dobra, usługi czy produkty w praktyce bardzo do siebie podobne. Chcąc dorównać konkurencji lub nawet ją wyprzedzić, muszą skutecznie wykorzystywać najlepsze działania marketingowe z dostosowaniem ich do dynamiki faz i celów zrównoważonego rozwoju.

Produktywne planowanie marketingowe powinno obejmować badania m.in. wśród grup docelowych, analizy długoterminowych celów i zadań oraz ich odpowiedni wybór i wdrożenie. Pozwala to koncentrować się na ludziach, przewidywać ich oczekiwania i nadchodzące zmiany, tworzyć wartościowe miejsca do życia, zwiedzania i inwestowania.

Marketing miasta to nie tylko działania wizerunkowe. To znacznie więcej niż kampanie reklamowe i branding. Na wizerunek można wpływać relatywnie dosyć łatwo. Natomiast budowanie marki miasta, stanowi wyjątkowo złożony i długotrwały proces. Niezbędne są narzędzia strategiczne z możliwymi do osiągnięcia celami oraz czynne reakcje umożliwiające dopasowanie odpowiedniego popytu i podaży na dobrze określonym rynku docelowym.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЗеленський звинуватив союзників у подвійних стандартах: Забули, що Ізраїль – не країна НАТО
Następny artykułКремль більше не вірить, що війна закінчиться швидко