A A+ A++

Mieszkańcy regionu, w tym Nowego Sącza, mogą być zaniepokojeni najnowszymi wydarzeniami związanymi z modernizacją linii kolejowej nr 104, która miała połączyć Chabówkę z Nowym Sączem. W miniony wtorek, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły, że rozwiązują umowę z firmą Strabag Sp. z o.o., odpowiedzialną za modernizację odcinka Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Powodem tej decyzji, jak podaje PKP, było rażące naruszenie harmonogramu prac oraz zagrożenie terminowej realizacji całego projektu, który jest finansowany z Krajowego Planu Odbudowy.

Jak wynika z komunikatu PKP PLK, mimo licznych monitów i wezwań, Strabag nie realizował robót zgodnie z przekazaną dokumentacją projektową. Niewłaściwe tempo i jakość realizacji robót miały poważne konsekwencje, co w efekcie skłoniło zarządcę infrastruktury kolejowej do podjęcia drastycznych kroków. „W tej sytuacji PKP PLK S.A., działając w interesie publicznym oraz mając na uwadze kluczowe znaczenie inwestycji dla poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych” – zaznaczono w oficjalnym oświadczeniu.

Strabag Sp. z o.o. nie zgadza się jednak z uzasadnieniem przedstawionym przez PKP. Rzecznik prasowy firmy, Maciej Tomaszewski, w rozmowie z mediami poinformował, że spółka dopiero we wtorek wieczorem dowiedziała się o decyzji PKP i aktualnie analizuje jej podstawy prawne oraz zgodność ze stanem faktycznym. Jak podkreślił Tomaszewski, prace na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna trwały cały czas, a firma była zobowiązana do dotrzymania terminu zakończenia inwestycji, zgodnie z kontraktem. Na pytanie, czy udałoby się dotrzymać terminów, odpowiedział, że „Termin zakończenia tej inwestycji był ujęty w kontrakcie i byliśmy nim zobowiązani”.

Rozwiązanie umowy z firmą Strabag to poważne wyzwanie dla PKP PLK, zwłaszcza że projekt modernizacji linii kolejowej nr 104 ma kluczowe znaczenie dla poprawy jakości podróży i zwiększenia przepustowości linii. PKP PLK obiecuje, że niezwłocznie podejmie kroki w celu wyłonienia nowego wykonawcy, który będzie w stanie kontynuować prace zgodnie z założeniami i jak najszybciej zakończyć inwestycję. Spółka podkreśla, że priorytetem pozostaje terminowa realizacja projektu, która ma na celu znaczącą poprawę infrastruktury kolejowej w regionie.

Przypomnijmy, że umowa na modernizację odcinka linii kolejowej nr 104, której wartość wynosiła prawie 430 mln złotych, została podpisana w październiku 2023 roku w ramach projektu Podłęże – Piekiełko.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMieszkańcy przypominają o ankiecie dotyczącej zwolnienia z opłat za odpady komunalne
Następny artykuł“Это не эра войны”. Моди накануне визита в Киев призвал к миру и дипломатии