Spółka PKP LHS podpisała umowę z China Railway International Multimodal Transport (CRIMT) na organizację międzynarodowego transportu multimodalnego w relacji Chiny – Europa – Chiny.
Spółka PKP LHS zapewnia pełną obsługę spedycyjną, celną i terminalową od stacji Dostyk na granicy chińsko-kazachskiej. Usługa obejmuje między innymi przejazd pociągu przez Kazachstan, Rosję, Ukrainę i Polskę, zapewnienie platform szerokotorowych, przeładunek kontenerów w Dostyku oraz Sławkowie.
Samodzielny operator
Przewoźnikami w Kazachstanie, Rosji i Ukrainie są koleje tych państw. Przewoźnikiem w Polsce na szerokotorowej linii kolejowej nr 65 jest spółka PKP LHS. Pierwszy pociąg zorganizowany w nowej formule dotarł w 14 dni do Sławkowa 30 marca.
Czytaj więcej w: Więcej intermodalnych połączeń na wschód i zachód
– Podpisanie umowy z CRIMT i pełna organizacja transportu z Chin do Polski to naturalny etap rozwoju naszej współpracy. Dzięki zdobytemu w ubiegłym roku doświadczeniu, zbudowanemu zaufaniu i ciężkiej pracy możemy teraz samodzielnie organizować przewozy i zapewnić naszym importerom i eksporterom jeszcze lepszą obsługę – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Bezpośrednimi beneficjentami chińskich dopłat są klienci, którzy kupują usługę transportu po określonej cenie. PKP LHS jest również sprzedawcą usług transportu kontenerów w relacji Chiny – UE – Chiny. Ceny dla klientów są cenami ustalonymi przez chińskie platformy logistyczne. – Rozszerzenie portfela naszych usług jest wynikiem współpracy PKP LHS z Xi’an Free Trade Port Construction and Operation Co., Ltd. To właśnie ta platforma udzieliła nam niezbędnych rekomendacji, umożliwiających współpracę z CRIMT w zakresie realizacji międzynarodowego transportu multimodalnego– wyjaśnia członek zarządu ds. handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora. – Negocjacje trwały kilka miesięcy. Nieco dłużej zajęły kwestie formalne i oficjalna wymiana korespondencji papierowej – dodaje.
Czytaj więcej w: PKP Cargo pobiło rekord
W ubiegłym roku Spółka PKP LHS zrealizowała przewóz 40 pociągów nadanych z Chin do Sławkowa, przewożąc łącznie 3 060 TEU. Poza regularnym połączeniem z Xi’an, w grudniu 2020 r. uruchomiona została kolejna trasa z Chongqing.
Operatorów dwóch
Brak konieczności przeładunku na granicy oraz przeznaczona do transportu towarowego linia szerokotorowa umożliwiają osiągnięcie rekordowej prędkości przejazdu. Spółka podaje, że w dalszym ciągu przewaga przewozów na NJS jest w kierunku zachodnim. – Projekt jest na początkowym etapie ale jest rozwojowy. Po przejeździe pierwszego pociągu mamy zaplanowane kolejne wysyłki – zapewnia rzeczniczka PKP LHS Agnieszka Hałasa.
Czytaj więcej w: W Rosji lawinowy wzrost tranzytu chińskich kontenerów
Operatorem na transazjatyckiej trasie jest także PKP Cargo Connect. Ta spółka w 2020 roku przewiozła do Chin ponad 3 tys. kontenerów z drewnem z Czech, Niemiec i Słowacji. Kontenery trafiały z samochodów na pociągi w terminalu w Gliwicach, Kątach Wrocławskich i we Wrocławiu, a przeładunek na platformy szerokotorowe odbywał się w Małaszewiczach. PKP Cargo Connect spodziewa się w tym roku podobnej wielkość przewozów drewna do Chin.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS