A A+ A++
Nowa wersja internetowego systemu sprzedaży PKP Intercity ma być wygodniejsza i bardziej funkcjonalna. Przewoźnik podpisał umowę z PKP Informatyka. Pierwsze efekty za około rok.

Jak informuje PKP Intercity, obecnie przez kanały zdalne – internet lub aplikację mobilną – bilety na pociągi IC kupuje już 70% pasażerów. Jednak wiele osób negatywnie ocenia system sprzedaży biletów. W najbliższej przyszłości ma się to zmienić dzięki największej inwestycji informatycznej w ponad 20-letniej historii PKP Intercity. Spółka podpisała trzy umowy. Pierwsza z nich dotyczy internetowego systemu sprzedaży e-IC 2.0, druga i trzecia dotyczą licencji, wdrożenia i utrzymania nowego Centralnego Systemu Sprzedaży oraz usługi rezerwacyjnej. Wykonawcą systemów będzie PKP Informatyka.

System e-IC 2.0 to nowa szata graficzna i ścieżka zakupowa. Pojawią się też nowe funkcje. Wśród nich wyszukiwanie połączenia umożliwiającego planowanie podróży „tam i z powrotem”, tworzenie profili zakupowych, w których będzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje, a także opcja dodania biletu do kalendarza. e-IC 2.0 podpowie i wybierze najlepszą dla podróżnych ofertę oraz po określeniu wieku podróżnego platforma zasugeruje ulgi. W ramach jednej transakcji będzie można zakupić bilet z dwiema przesiadkami.

Druga część zamówienia dotyczy Centralnego Systemu Sprzedaży. To jeden z najważniejszych systemów w PKP Intercity. Nowy system ma być dużo bardziej elastyczny, co pozwoli przewoźnikowi na szybsze i łatwiejsze wprowadzanie nowych rozwiązań i funkcji. Ułatwi też integrację z systemami sprzedaży europejskich przewoźników, co usprawni zakup biletów na pociągi międzynarodowe.

Ostatni z kontraktów dotyczy usługi rezerwacyjnej, którą PKP Informatyka będzie świadczyć na rzecz przewoźnika. W jej ramach PKP Intercity będzie mieć zapewnioną wydajną i wysokodostępną infrastrukturę i oprogramowanie, pozwalające na obsługę wszystkich operacji związanych z rezerwacją miejsc.

Wdrożenie wszystkich rozwiązań będzie podzielone na etapy. Pierwszy z nich zakończy się planowo we wrześniu 2023 roku, a kolejne będą wprowadzane sukcesywnie. Uruchomienie produkcyjne nowego Centralnego Systemu Sprzedaży zaplanowano na drugą połowę 2024 roku. Wtedy rozpocznie się sprzedaż biletów z wykorzystaniem nowego systemu, który przez pewien czas będzie działał równolegle z obecnym. Łączna wartość wszystkich trzech umów wynosi ponad 143 mln zł brutto.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPutin bans Russian oil exports to countries that imposed price caps, Kremlin says
Następny artykułGPW kupiła większościowy pakiet akcji w Armenia Securities Exchange