2021-06-16 15:14
publikacja
2021-06-16 15:14
![PKP Cargo przejmuje majątek po fabryce wagonów Gniewczyna](https://bomega.pl/wp-content/uploads/2021/06/2f33f426513081-948-568-45-104-2955-1772.jpg)
![PKP Cargo przejmuje majątek po fabryce wagonów Gniewczyna](https://bomega.pl/wp-content/uploads/2021/06/2f33f426513081-948-568-45-104-2955-1772.jpg)
PKP Cargo zawarło umowę nabycia nieruchomości i ruchomości po byłej Fabryce Wagonów Gniewczyna, by wznowić produkcję wagonów towarowych – poinformował podczas telekonferencji prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
“Podpisany akt notarialny zakupu ruchomości i nieruchomości po byłej Fabryce Wagonów w Gniewczynie jest pierwszym krokiem w procesie wznowienia produkcji wagonów towarowych przez PKP Cargo” – powiedział prezes.
“Nowoczesne wagony są lżejsze i przewożą więcej masy, a co za tym idzie są tańsze, na koszt jednostkowy, od kilku do kilkudziesięciu proc. Element unowocześnienia taboru pozwoli nam być bardziej konkurencyjnym na rynku, generować większe zyski dla akcjonariuszy, zdobywać nowe rynki i zwiększać udziały” – dodał.
Warsewicz zaznaczył, że do 2030 roku PKP Cargo ma obowiązek wymiany w wagonach klocków hamulcowych, jak również musi przejść na wózki monoblokowe. Do 2040 roku grupa musi dokonać wymiany sprzęgów automatycznych. To powoduje, że w ciągu kilku, kilkunastu lat PKP Cargo będzie musiało dokonać modernizacji taboru.
Wcześniej PKP Cargo informowało, że łączna ostateczna cena sprzedaży nieruchomości i ruchomości objętych umową z Forespo Poland ma wynieść blisko 7,4 mln euro brutto.
Wiceminister MAP Zbigniew Gryglas zapowiedział w środę, że partnerami PKP Cargo w tym projekcie mają być ARP i amerykański inwestor branżowy.
“Plan jest taki, by została zawarta umowa inwestycyjna z Agencją Rozwoju Przemysłu, która wystąpi w tym projekcie jako partner finansowy oraz z inwestorem amerykańskim, który już jest obecny w Polsce. Z tym inwestorem branżowym zostanie uruchomiony nowoczesny zakład. Ten zakład ożyje, kiedyś pracowało tam około 1.000 osób. Miejmy nadzieję, że za kilka miesięcy produkcja tam wróci i wrócą pracownicy” – powiedział wiceminister.
PKP Cargo informowało wcześniej, że projekt wznowienia produkcji w Gniewczynie planuje prowadzić we współpracy z ARP oraz Wagonami Świdnica, które należą do grupy Greenbrier. (PAP Biznes)
epo/ osz/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS