A A+ A++

PKO BP kontynuuje kampanię informacyjną dotyczącą prób wyłudzenia danych bankowych przez oszustów, podczas rozmów telefonicznych.

Aby zadbać o bezpieczeństwo swoich finansów, ważne jest, aby zawsze weryfikować tożsamość pracownika banku podczas rozmowy telefonicznej. Pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych logowania do bankowości elektronicznej, numeru karty płatniczej, kodu CVV ani o dostęp do Twojego urządzenia czy instalację dodatkowego oprogramowania. Prawdziwy pracownik nie zapyta też o pełny numer PESEL czy numer dowodu osobistego.

Aby zweryfikować tożsamość pracownika, podczas rozmowy powiedz, że chcesz to zrobić w aplikacji IKO. Następnie, po otrzymaniu powiadomienia push, sprawdź jego dane. Poproś pracownika o imię, nazwisko, stanowisko i miejsce, z którego dzwoni. Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę.

Jeśli osoba podająca się za pracownika odmówi potwierdzenia swojej tożsamości lub poda błędne informacje, natychmiast zakończ rozmowę. W razie wątpliwości zawsze możesz zadzwonić na infolinię banku pod numer 800 302 302, aby dodatkowo zweryfikować tożsamość rozmówcy.

Pamiętaj, że to Twoje pieniądze i bezpieczeństwo są najważniejsze. Dbaj o to, aby nie dać się oszukać i zawsze dokładnie sprawdzaj, z kim masz do czynienia.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Kolektywny Zachód” – jakie piękne samobójstwo!
Następny artykułSztuczna inteligencja będzie skutecznie wykrywać niedosłuch