A A+ A++

Nie jest prawdą, że PKN Orlen został sponsorem piłkarskiej akademii, która jest własnością dewelopera wymienionego w artykule „Gazety Wyborczej” – poinformowała w niedzielę spółka.

CZYTAJ TAKŻE:

— Grillowania Daniela Obajtka ciąg dalszy. „Gazeta Wyborcza” i „Newsweek” próbują nowych wątków, by uderzyć w prezesa Orlenu

— Tego się nie spodziewali! Na konferencji posłów KO pojawił się brat Daniela Obajtka. „Proszę nie opowiadać ludziom kłamstw”

— Ciekawa uwaga Mularczyka nt. ataków PO na Orlen: Nie wierzą, że wrócą do władzy albo wykonują polecenia wrogów Polski

Kolejne rewelacje „Wyborczej”

PKN Orlen twierdzi, że opublikowany w niedzielę w Gazecie Wyborczej tekst, odnoszący się do prezesa Daniela Obajtka zawiera „manipulacje i kłamstwa”. Jak zaznaczyła spółka w oświadczeniu, stroną umowy jest Stowarzyszenie „Akademia Piłkarska Beniaminek Krosno”, w którego władzach nie zasiada przedstawiciel żadnego z kilkunastu sponsorów.

Również założyciel i dyrektor Akademii Piłkarskiej Beniaminek Krosno Grzegorz Raus w oświadczeniu napisał, że jest ona stowarzyszeniem, w którego „władzach nie zasiada żaden przedstawiciel sponsora”.

Kwoty sponsoringowe wydajemy tylko i wyłącznie na cel statutowy jakim jest szkolenie piłkarskie dzieci i młodzieży

— zaznaczył.

Jak napisała w niedzielę Gazeta Wyborcza, prezes PKN Orlen Daniel Obajtek w 2018 r. – po objęciu funkcji w spółce – kupił 197-metrowy apartament na warszawskim luksusowym osiedlu, płacąc za niego 1,3 mln zł, czyli 6,9 tys. zł za metr kwadratowy. Według gazety, według cennika dewelopera – firmy Profbud – koszt metra kwadratowego wynosił 12,5 tys.

Jak podkreślił Profbud w oświadczeniu przesłanym PAP, „na rynku nowych mieszkań występuje następująca zależność – im większe mieszkanie, tym cena lokalu za m kw. jest niższa”. Profbud wskazał raporty firmy Emmerson Evaluation czy NBP, w których przedstawiono średnie ceny mieszkań w Warszawie. „W 2018 r. ceny nowych mieszkań na Bemowie wynosiły średnio 7 tys. zł za m kw.” – wskazał deweloper.

Jak napisała „GW”, prezes Profbudu „działa w Akademii Piłkarskiej Beniaminek Profbud Krosno”.

Profbud został sponsorem tytularnym Akademii właśnie w 2018 r. W tym samym roku jej sponsorem strategicznym został Orlen prezesa Obajtka

— napisała gazeta. W 2021 r. sponsorem głównym Akademii została też Energa, należącą już do grupy Orlenu – dodała „GW”.

Wsparcie dla Beniaminka Krosno

PKN Orlen ogłosił, że jako największy mecenas polskiego sportu wspiera go na poziomie zawodowym i amatorskim. Wśród wspieranych akademii piłkarskich jest m.in. akademia piłkarska przy klubie Lechia Gdańsk oraz przy klubie Wisła Płock – wskazała spółka.

Na południu Polski wspierany jest Beniaminek Krosno, który jest jedną z najlepszych akademii piłkarskich w kraju. Akademia ta działa od 14 lat. Jej wychowankowie zasilają szeregi klubów polskiej Ekstraklasy m.in. takich jak: Legia Warszawa, Lech Poznań, Wisła Kraków, Górnik Zabrze. W Akademii szkoli się ponad 600 adeptów futbolu z regionu Podkarpacia, gdzie PKN Orlen prowadzi swoją działalność biznesową w obszarze poszukiwań i wydobycia węglowodorów

— brzmi oświadczenie PKN Orlen.

Profbud napisał z kolei w oświadczeniu:

Jesteśmy tytularnym sponsorem szkółki piłkarskiej, a nie jej właścicielem. Nikt ze spółki nie zasiada we władzach szkółki piłkarskiej Beniaminek. Spółka ani nikt z jej władz nie czerpie żadnych korzyści ze współpracy ze szkółką piłkarską

— poinformował Profbud.

PKN Orlen szczególną wagę przykłada do wsparcia inicjatyw i projektów w zakresie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży. W ten sposób przyczynia się do rozwoju młodych talentów w różnych dyscyplinach sportu, m.in. w siatkówce, koszykówce, lekkiej atletyce i piłce nożnej. Rocznie programami piłkarskimi objętych jest ok. 7 tys. dzieci w całej Polsce

— oświadczył PKN Orlen.

Restrykcyjne procedury

Spółka zaznaczyła, że każda umowa sponsoringowa PKN Orlen jest realizowana w oparciu o restrykcyjne procedury regulujące zakup i rozliczanie tego typu usług. Regulacje te wykluczają możliwość czerpania jakichkolwiek korzyści przez podmioty trzecie, w tym innych sponsorów danego projektu – podkreślono.

PKN Orlen poprzez działania sponsoringowe wzmacnia rozpoznawalność marki, ale również wypełnia obowiązki wynikające z CSR. Jego zaangażowanie jest formą dialogu ze społecznościami lokalnymi w tych rejonach, w których prowadzi działalność operacyjną. Łączenie naszego zaangażowania w sponsoring sportowy, który ma wieloletnią tradycję z niepopartymi faktami i insynuacjami jest nadużyciem

— brzmi oświadczenie Orlenu.

wkt/PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Czekają nas trudne tygodnie. Pilnujmy się!”. Minister zdrowia przytacza statystyki i ostrzega
Następny artykułPszczoły budzą się do życia