Rada Ministrów przyjęła w piątek projekt ustawy o Inspekcji Transportu Drogowego, który ma na celu “zwiększenie efektywności zarządzania tą służbą, a przez to podniesienie poziomu efektywności realizowanych przez nią działań”.
Podkreślmy, że aby ustawa weszła w życie, musiałaby zostać przyjęta przez Sejm i Senat, w której większość mają partie opozycyjne wobec obecnego gabinetu Mateusza Morawieckiego. Z sejmowej arytmetyki wynika, że w przyszłym tygodniu premier nie dostanie wotum zaufania od Sejmu i rząd stworzy Donald Tusk. Los ustawy o ITD stoi więc pod znakiem zapytania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zjednoczona Prawica chce zrobić z ITD formację mundurową
Po co nowa służba mundurowa? Jak zaznacza Ministerstwo Infrastruktury w piątkowym komunikacie, “nowe rozwiązania pozytywnie wpłyną na skuteczniejsze wykorzystanie potencjału kadrowego Inspekcji, w tym umożliwienie dyslokacji funkcjonariuszy oraz prowadzenie kontroli drogowych, także w pełnym zakresie w porze nocnej, w niedziele i w święta”.
“Projektowane przepisy umożliwią sprawną intensyfikację działań kontrolnych na polskich drogach w określonym miejscu i czasie, np. w przypadku lokalnie występujących negatywnych zjawisk związanych z ruchem samochodów ciężarowych lub łamaniem przepisów przez nieuczciwie działających przewoźników drogowych, w szczególności z państw trzecich spoza UE” – dodano.
– Potrzeba sprawnego działania funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego ma szczególne znaczenie w przypadku sytuacji nagłych i nieprzewidywalnych. Sprawne zarządzanie profesjonalnie przygotowanymi funkcjonariuszami Inspekcji, pozwalające na bezpośrednie reagowanie na zaistniałe zdarzenia, korzystnie wpłynie na skuteczność przeprowadzanych kontroli, a tym samym na ochronę krajowego rynku wewnętrznego przewozów drogowych przed nieuczciwą konkurencją — powiedział minister infrastruktury Alvin Gajadhur.
Najważniejszymi rozwiązaniami ustawy są: przekształcenie Inspekcji Transportu Drogowego w umundurowaną formację, nadanie inspektorom Inspekcji Transportu Drogowego statusu funkcjonariuszy, tak jak jest to obecnie przewidziane w odniesieniu do pozostałych służb dokonujących kontroli przewozów drogowych, uregulowanie w sposób kompleksowy pragmatyki służbowej pracowników ITD, a także umożliwienie swobodnej alokacji funkcjonariuszy na obszarze całego kraju, prowadzenia skoordynowanych i kompleksowych kontroli drogowych, jak kontroli w siedzibie przedsiębiorcy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS