Włoski producent tym razem nie zdecydował się na zmiany w stosunku do poprzedniego roku i tak w Las Vegas i Abu Zabi kierowcy otrzymają do swojej dyspozycji trzy najbardziej miękkie mieszanki, a w Katarze, ze względu na wymagania toru, trzy najbardziej twarde.
Ostatnia potrójna runda sezonu rozpocznie się w Nevadzie podczas drugiej edycji Grand Prix Las Vegas. Tor uliczny, zbudowany wokół Las Vegas Strip, będzie gościł trzeci i ostatni w tym roku wyścig Formuły 1 w USA w dniach 21 – 23 listopada. Kierowcy, ścigając się przy sztucznym oświetleniu, będą mogli wybierać spośród trzech najmiększych mieszanek z zakresu (C3 jako twarda, C4 jako średnia i C5 jako miękka). Ten sam zestaw zostanie użyty podczas ostatniej rundy w Abu Zabi, w dniach 6 – 8 grudnia na torze Yas Marina.
Pomiędzy tymi dwoma wydarzeniami Formuła 1 zatrzyma się w Katarze, gdzie wyścigi odbyły się już w 2021 i 2023 roku. Tegoroczny wyścig odbędzie się prawie dwa miesiące później niż w 2023, co powinno nieco złagodzić wpływ wilgotności. Tor Lusail wywiera podobne obciążenie na opony, jak tory Silverstone i Suzuka, dlatego zostaną tam użyte najtwardsze mieszanki: C1 jako twarda, C2 jako średnia i C3 jako miękka.
Tradycyjnie, po ostatnim wyścigu odbędzie się jeszcze dzień testowy w Abu Zabi. We wtorek, 10 grudnia zespoły wystawią po dwa samochody: jeden dla młodych kierowców, testujących opony z sezonu 2024, a drugi do testów finalnych wersji opon, które będą używane w przyszłym roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS