A A+ A++

Aby uzyskać optymalną pracę opon, konieczna jest właściwa temperatura. Zbyt niska powoduje, że samochód nie ma wystarczająco przyczepności. Zbyt wysoka również pogarsza trakcję, dodatkowo zwiększając degradację mieszanki.

Problem przegrzewających opon nasilił się, wraz z początkiem nowej generacji bolidów Formuły 1. Podążając w strudze powietrza zostawionej przez rywala, łatwiej o wypadnięcie z optymalnego okna. Na dystansie całego wyścigu sprawia to, że kierowcy muszą przywiązywać znacznie większą uwagę, do zarządzania oponami.

Pirelli od samego początku jest świadome skali problemu, jednak jego rozwiązanie nie jest proste. Włoska firma prowadzi wiele analiz, próbując dotrzeć do sedna kłopotu, aby skutecznie zlokalizować i usunąć przyczynę przegrzewania.

Na torze w Barcelonie oraz Jerez odbyły się pierwsze testy prototypowej mieszanki. Kolejne zaplanowano po Grand Prix Japonii, które odbędzie się w przyszłym miesiącu. Mario Isola, szef Pirelli ds. Formuły 1 i wyścigów samochodowych powiedział w wywiadzie dla Motorsport.com, że trwają prace nad nowym projektem.

– W tej chwili koncentrujemy się na konstrukcji o wyższym poziomie integralności – powiedział. – Dzięki nowym materiałom będzie silniejsza. Testujemy je również po to, aby zapobiec zwiększeniu masy, ponieważ naszym celem jest zachowanie tej samej wagi.

– Następny test odbędzie się na Suzuce, gdzie sprawdzimy wybrane mieszanki – kontynuował. – Mieliśmy też inne pomysły, które przetestowaliśmy w Barcelonie oraz Jerez i dały one dobre wskazówki. Nowa konstrukcja może skutecznie zapobiec przegrzewaniu, poprawiając trakcję, lepiej rozprowadzając ciśnienie oraz temperaturę.

– Zaczęliśmy w 2022 roku z 18-calowymi oponami, a odpowiedź kierowców brzmiała: „Możemy za sobą podążać, nie mamy problemu z przyczepnością, ani przegrzewaniem czy ograniczonymi możliwościami jak w przypadku 13-calowych”. 

– Później krok po kroku sytuacja się zmieniała, a komentarze coraz częściej dotyczyły zwiększającego się przegrzewania opon. Przekazałem zespołom, że muszą nam pomóc zrozumieć, co się dzieje, a następnie naszym zadaniem będzie opracowanie mieszanki mniej wrażliwej na przegrzewanie.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGmina prosi mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności w związku z informacjami o pojawiających się na terenie gminy wilkach
Następny artykułChełm. Porażona lewym prądem