A A+ A++

Obecnie firma Pirelli dysponuje pięcioma mieszankami oznaczonymi od C1 do C5, z których na każdy weekend wyścigowy nominuje trzy, oznaczone potem dla ułatwienia kibiców, jako miękką, średnią i twardą.

Kalendarz wyścigów, składający się z 24 eliminacji, a niebawem być może jeszcze większej liczby wyścigów sprawia, że siłą rzeczy królowa sportów motorowych odwiedza szeroką gamę torów, ale w ostatni trend dodawania nowych destynacji wpisują się przede wszystkim tory uliczne.

Z tego powodu podczas ostatnich testów nowego ogumienia na torze Paul Ricard firma Pirelli oprócz skupienia się na deszczowych mieszankach, sprawdziła także nową, najbardziej miękką oponę, która w przyszłości może stać się mieszanką C6, najbardziej miękką przeinaczoną na typowe tory uliczne.

“Zebraliśmy sporo dobrych informacji i z grubsza określiliśmy już konstrukcję opon na sezon 2025” mówił przedstawiciel Pirelli, Mario Isola. “Mamy bardzo obiecujące mieszanki, które mają ograniczyć przegrzewanie się ogumienia w sezonie 2025. Mamy też pomysł wprowadzenia nowej mieszanki C6, najbardziej miękkiej, gdyż w kalendarzu mamy coraz więcej torów ulicznych, które wymagają bardziej miękkich mieszanek.”

“Zamierzamy przesunąć więc naszą gamę nieco w kierunku miękkich mieszanek, zawsze starając się ograniczyć ich przegrzewanie. Największym problemem jest jednak znalezienie właściwego balansu między przegrzewaniem i degradacją. Musimy ograniczać przegrzewanie a jednocześnie utrzymać degradację na właściwym poziomie. To nie jest zawsze łatwe zadanie, gdyż oba te czynniki są ze sobą powiązane.”

Nowa mieszanka nie jest tworzona pod konkretny tor, ale pod typowo uliczne obiekty. Pirelli zaznacza, że taka inicjatywa nie wyszła ze strony ekip, a podjęte działania wynikają z jej wieloletnich spostrzeżeń.

“To nasz pomysł, który uwzględnia kształt kalendarza oraz to gdzie się ścigamy” mówił. “Oraz, co oczywiste, nasz cel, aby zachęcać zespołu do strategii między jednym a dwoma pit stopami. Zaproponowaliśmy więc pójść w stronę bardziej miękkich mieszanek.”

“Nie chcieliśmy mieć żadnych ograniczeń w zakresie liczby homologowanych mieszkanek. Stwierdziliśmy, że możemy pomyśleć o oponie C6, bardziej miękkiej niż C5, co powinno otworzyć różne strategie. Kilka dni temu przetestowaliśmy ją na torze Paul Ricard. To nasza pierwsza próba, ale naszym celem jest podążanie w tym kierunku, aby w przyszłym roku homologować prawdopodobnie sześć mieszanek.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Енергоатом” приховав ціни на матеріали для вогнезахисних робіт за 279 млн на Південноукраїнській АЕС
Następny artykułRiis pewny startu Vingegaarda w TdF | MWG. Marton Dina wygrywa na Górze Chełm