A A+ A++

Według InSight Crime, władze Meksyku nie zdołały odpowiednio zareagować i proaktywnie działać w celu zapobiegania atakom pirackim w południowej części Zatoki Meksykańskiej. 

W ubiegłym roku Amerykańska Administracja Morska wydała ostrzeżenia po czterech zgłoszonych atakach na statki w rejonie Zatoki Campeche w południowej części Zatoki Meksykańskiej, w których doszło do ataku na załogę i kradzieży.

Incydenty rozprzestrzeniły się nawet na platformy wiertnicze. 

Na przykład w ubiegłym miesiącu uzbrojeni złodzieje, których meksykańskie media nazwały “piratami”, zaatakowali platformę wiertniczą Sandunga w Zatoce Campeche, ukradli sprzęt i rzeczy pracowników platformy, a następnie uciekli szybkimi łodziami, których użyli do zbliżenia się do platformy i wejścia na nią. Platforma należy do meksykańskiej firmy Goimar, która świadczy usługi w zakresie eksploatacji złóż ropy naftowej. Doszło nawet do strzelaniny, ale w tym konkretnym incydencie nie odnotowano ofiar.

Meksyk od zeszłego roku mówi, że rozprawia się z piractwem w Zatoce Meksykańskiej, ale pracownicy platform wiertniczych twierdzą, że obecność Marynarki Wojennej nie jest wystarczająca. „Marynarka Wojenna powinna stale patrolować Zatokę Campeche” – mówią meksykańskim mediom pracownicy platform wiertniczych. 

Według InSight Crime, bardzo niewiele wiadomo o “piratach” w południowej części Zatoki Meksykańskiej, ale nie ustalono żadnych powiązań z głównymi grupami przestępczymi.

W zeszłym roku naukowcy z World Maritime University w Malmö w Szwecji napisali w pracy, że piractwo i zbrojne napady w południowej części Zatoki Meksykańskiej wzrosły w ostatnich latach. Badacze udokumentowali 11 poważnych incydentów naruszenia bezpieczeństwa statków tylko w pierwszej połowie 2020 roku. Zalecili portom w tym rejonie zwiększenie bezpieczeństwa i uznanie południowej części Zatoki Meksykańskiej za obszar wysokiego ryzyka (HRA).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAdrian Hunek: Potrafiliśmy wygrać z każdym
Następny artykułZawiadomienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi w sprawie prowadzonego postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: “Prace w ciągu linii kolejowej C-E 65 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Inowrocław – Tczew LCS Zduńska Wola Karsznice”, położonego na odcinku przechodzącym przez następujące miasta/gminy: Gmina Zduńska Wola, Miasto Zduńska Wola, Gmina i Miasto Szadek, Gmina Zadzim, Gmina Poddębice, Gmina Wartkowice, Gmina Świnice Warckie w bliskiej odległości od Gminy Dąbie