A A+ A++

Ankieta brytyjskiej firmy werbunkowej GOOSE Recruitment i branżowego portalu FlightGlobal przeprowadzona wśród ponad 1700 pilotów wykazała, że 62 proc. było zatrudnionych na świecie i latało, 20 proc. było bez pracy, 6 proc. korzystało z części zarobków w ramach technicznego bezrobocia. Rok temu zaledwie 43 proc. wykonywało pracę, do której ich przeszkolono, 30 proc. było bezrobotnych, 17 proc. na technicznym bezrobociu, a 10 proc. wykonywało inne zadania nie związane z lataniem — pisze Reuter.

W regionie Azji-Pacyfiku, najbardziej dotkniętym w podróżach międzynarodowych z powodu ostrych ograniczeń udział bezrobotnych pilotów zwiększył się do 25 z 23 proc. Tam najmniej pilotów nadal pracowało — tylko 53 proc. „Część cudzoziemców, tzw. ekspatów wróciła do swoich krajów z powodu obaw związanych z kwarantanną, że utkną na długo z dala od rodzin i przyjaciół” — stwierdzono w ocenie ankiety. Cathay Pacific Airways, duży pracodawca cudzoziemców stracił kilkuset pilotów po zamknięciu regionalnej linii Cathay Dragon i niemal wszystkich zagranicznych baz w czasie pandemii. Pilotów w Cathay ubyło również z powodu surowych przepisów, zmuszających załogi do siedzenia w hotelach, kiedy mają przerwę w lotach.

Wśród tych, … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHołd ofiarom w 77. rocznicę oswobodzenia
Następny artykułOferta realizacji zadania publicznego złożona w trybie małych zleceń art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – Zielonogórskie Towarzystwo Śpiewacze „Cantores”