W piątek 21.02.2020 DOVISTA wykryła w swoich systemach informatycznych wirusa, którego skutkiem było zablokowanie dostępu do części danych. Wirus został szybko wykryty przez nasze systemy bezpieczeństwa, co pozwoliło na zastosowanie odpowiednich procedur i zminimalizowanie szkód. Już w weekend nasze Zespoły IT i ERP odzyskały pełną kontrolę nad systemami obsługującymi DOVISTA, które są stopniowo przywracane.
Choć przy tego rodzaju atakach zwykle dochodzi do roszczenia finansowego ze strony cyberprzestępców w celu odblokowania systemów, DOVISTA A/S nie odpowiedziała na próbę wyłudzenia. Jako organizacja byliśmy w stanie szybko i skutecznie zarządzić sytuacją tak, by zdarzenie to nie wpłynęło na działalność produkcyjną organizacji.
Ataki wirusa ransomware nie mają na celu zniszczenia ani kradzieży informacji, a jedynie zablokowanie dostępu do danych. Nic nie wskazuje na to, że dane organizacji zostały naruszone bądź skradzione.
Większość dużych firm jest codziennie narażona na wirusy i zorganizowane cyberataki, jednak Bezpieczeństwo IT jest traktowane przez DOVISTA priorytetowo, dzięki czemu byliśmy w stanie szybko odeprzeć atak i wrócić do zwykłej działalności operacyjnej.
Chcielibyśmy jeszcze raz podkreślić, że choć sytuacja była poważna, to została szybko opanowana, firma DOVISTA funkcjonuje w pełnym zakresie, a dane i informacje są w pełni bezpieczne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS