Data dodania: 2011-11-18 (15:18) Wiadomości z polskich banków
Dzięki współpracy mBanku, MultiBanku oraz organizacji Visa Europe, klienci dowiedzą się, jak zapłacić zbliżeniowo przy pomocy tego popularnego telefonu komórkowego. To kolejny krok mBanku i MultiBanku w realizacji strategii rozwoju oferty bankowości mobilnej.
NFC (z ang. Near Field Communication) to technologia umożliwiająca przekazywanie na niewielką odległość danych za pośrednictwem fal radiowych. Dzięki niej klienci mBanku i MultiBanku coraz częściej płacą kartami zbliżeniowo, a więc bez konieczności podawania karty sprzedawcom i przeciągania jej przez czytniki terminali. Wkrótce przy tego typu płatnościach będą mogli skorzystać także z „komórki”.
Z pilotażu realizowanego w ramach współpracy mBanku, MultiBanku i organizacji Visa, będą mogli skorzystać klienci banków, posiadający iPhone’y produkowane przez firmę Apple. Rozwiązanie zostanie oparte na aplikacji płatności zbliżeniowych Visa Mobile.
W ramach testu płatności mobilnych NFC, użytkownik otrzyma nakładkę (adapter) iCarte na swój aparat Apple, współpracującą z aplikacją Visa Mobile. Aplikacja docelowo będzie bezpłatnie dostępna w internetowym sklepie AppStore. Dzięki nakładce i oprogramowaniu, klienci będą mogli płacić zbliżeniowo za pośrednictwem telefonu komórkowego w sklepach i innych punktach wyposażonych w terminale zbliżeniowe. Dostarczane przez mBank i MultiBank, z organizacją płatniczą Visa Europe, adaptery iCarte będą współpracować z najnowszymi modelami iPhone’ów trzeciej i czwartej generacji.
– Zdecydowaliśmy się na uruchomienie pilotażu płatności mobilnych dla posiadaczy urządzeń iPhone, ponieważ to z nich nasi klienci najczęściej logują się do serwisu transakcyjnego. Statystyki pokazują, że w MultiBanku aż 35 proc. wszystkich logowań realizowanych jest z telefonów Apple. Także w mBanku odsetek ten jest wysoki i wynosi 20 proc. – wyjaśnia Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, reprezentujący mBank i MultiBank. – Rozwiązanie przygotowane przez Visa umożliwia zapoznanie się z nową formą płatności rosnącej liczbie użytkowników smartphone’ów, a przy tym wyposaża popularnego iPhone’a w kolejną ważną funkcję – dodaje Paweł Kucharski.
W pierwszym etapie pilotażu (trwającym trzy miesiące) z usługi płatności mobilnych skorzystają klienci – przede wszystkim członkowie mRady, złożonej z klientów mBanku, oraz pracownicy obu banków. W drugim etapie do testowania rozwiązania zaproszone zostaną osoby, które wcześniej wezmą udział w konkursie ogłoszonym na stronach internetowych banków.
– Gratulujemy mBankowi i MultiBankowi, że jako pierwsi w Polsce udostępnią możliwość płacenia iPhone’em dzięki zastosowaniu aplikacji zbliżeniowej Visa Mobile – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe, dyrektor generalna odpowiedzialna za Polskę, Czechy i Słowację. – Płatności zbliżeniowe przy pomocy telefonu to jeden z trzech filarów strategii Visa Europe, w zakresie intensywnie rozwijanych płatności mobilnych; niedługo pojawią się także rozwiązania umożliwiające płatności P2P (Person-to-Person) oraz płatności zdalne, np. poprzez internet – dodała Małgorzata O’Shaughnessy.
Umieszczenie aplikacji płatności zbliżeniowych Visa w bezpiecznym module iCarte do telefonów iPhone’a to jedno z rozwiązań przystosowujących istniejące telefony do płatności mobilnych. Innym jest technologia wykorzystująca karty pamięci microSD stosowane w smartfonach. Visa wspiera te rozwiązania na równi z technologią umieszczania aplikacji płatności zbliżeniowych Visa na karcie SIM w telefonie.
Telefonami z aplikacją Visa Mobile można płacić we wszystkich terminalach przyjmujących karty zbliżeniowe Visa. Obecnie takich terminali jest w Polsce ponad 35 tys., a dzięki programowi Kartą Visa zapłacisz wszędzie ich liczba ma sięgnąć 200 tys. do końca 2015 r.
– Uruchomienie programu mobilnych płatności NFC jest kolejnym krokiem w realizacji strategii mBanku i MultiBanku w zakresie bankowości mobilnej. Liczba klientów logujących się do banku za pośrednictwem urządzeń mobilnych regularnie rośnie – m.in. dzięki dedykowanej platformie mBank Lajt oraz aplikacjom mobilnym na iPhone’a oraz iPada – informuje Paweł Kucharski, reprezentujący mBank i MultiBank. – Wdrożenie płatności NFC do oferty poprzedzamy pilotażem, aby móc lepiej poznać oczekiwania użytkowników względem tej usługi – podsumowuje Kucharski.
Jak dokonać mobilnej płatności w ramach systemu Visa Mobile w mBanku i MultiBanku?
Wykonanie transakcji z użyciem technologii NFC jest proste i odbywa się podobnie, jak w przypadku standardowych płatności zbliżeniowych. W trakcie płatności wystarczy po prostu zbliżyć telefon z zainstalowaną nakładką do terminala, a płatność zostanie zrealizowana w ciągu kilku sekund.
Technologia zbliżeniowa sprawdza się szczególnie przy niskich płatnościach (do 50 zł) stanowiąc alternatywę dla gotówki. W ramach usługi Visa Mobile klient może zdecydować, które transakcje będą potwierdzane kodem bezpieczeństwa.
Po to, by iPhone stał się wygodnym narzędziem służącym do płatności zbliżeniowych, wystarczy wyposażyć go w spersonalizowany adapter NFC (nakładka iCarte do modeli: iPhone 3 i 3GS oraz iPhone 4). Po podłączeniu urządzenia, w telefonie zostanie zainstalowana aplikacja płatności zbliżeniowych Visa Mobile.
Przy pierwszym uruchomieniu programu należy aktywować kartę (zarówno w aplikacji, jak i serwisie transakcyjnym banku). Niezbędne będzie również zdefiniowanie kodu bezpieczeństwa (Passcode), służącego do zabezpieczenia aplikacji płatniczej i ewentualnego potwierdzania wykonywanych transakcji.
Dla bezpieczeństwa, użytkownik usługi płatności mobilnych NFC może zdefiniować dwa tryby działania aplikacji: automatyczny, przy którym transakcje w wysokości do 50 zł wykonywane są bez konieczności potwierdzania ich kodem oraz manualny, w którym wszystkie transakcje (bez względu na kwotę) są potwierdzane kodem bezpieczeństwa.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.
Źródło: mBank
2020-01-05 Analizy rynkowe
106 złotych – tyle w ciągu roku zarobi ktoś, kto powierzy bankowi 10 tysięcy złotych zakładając przeciętną lokatę. To prawie 4 razy mniej niż w 2012 roku, ale też 2-3 razy za mało, aby pokonać panującą inflację – wynika z szacunków HRE Investments. Tak źle nie było od co najmniej kilkudziesięciu lat. Dostępne dane nie odnotowały bowiem jeszcze nigdy tak niskiego średniego oprocentowania lokat bankowych. Przeciętny depozyt pozwala zarobić zaledwie 1,31% – wynika z najświeższych danych NBP za listopad 2019.
2016-06-13 Analiza Expander
Banki zarabiają między innymi na tym, że pożyczają nam pieniądze na wyższy procent niż płacą swoim klientom na lokatach. Expander zwraca uwagę, że ta różnica w kwietniu była najwyższa od prawie 6 lat. Oprocentowanie nowo zakładanych lokat wyniosło zaledwie 1,57%, tym samym pobiło marcowy rekord i było najniższe w historii.
2016-02-11 Informacja prasowa
Tyle otrzyma przedsiębiorca, który do końca marca otworzy w mBanku rachunek mBiznes konto i spełni trzy proste warunki. Ofertę promuje kampania reklamowa, którą od wczoraj zobaczyć można m.in. w telewizji.
2016-01-04 Komentarz Lions Bank
W grudniu banki chciały pożyczyć rodzinom na mieszkanie wyraźnie mniej niż przed rokiem. Czas pokaże czy jest to preludium przed zmianami, które czekają rynek w przyszłym roku. Większość z nich utrudni dostęp do bankowego finansowania.
2015-12-30 Komentarz Expandera
Maksymalny dopuszczalny przez prawo poziom oprocentowania, naliczanego przy opóźnieniu w spłacie raty wzrośnie od stycznia z 10% do 14%. Z wyliczeń Expandera wynika, że przeciętny kredytobiorca, który spóźni się o kilka dni nie ma się czym martwić. Zmiana będzie natomiast odczuwalna dla osób, które mają wysokie zadłużenie i nie regulują go miesiącami.
2015-03-30 Informacja prasowa
Zbliżają się święta wielkanocne, a wraz z nimi wydłuża się lista naszych wydatków. Szczególnie w przedświątecznym okresie, działając pod wpływem chwili i emocji zdarza nam się podejmować zbyt pochopne i nieprzemyślane decyzje zakupowe. Wówczas zaczynamy się zastanawiać nad różnymi sposobami powiększenia domowego budżetu.
2015-03-26 Informacja prasowa
Czy systemy płatności online są równie bezpieczne jak systemy bankowe? Okazuje się, że nie tylko mogą być bezpieczniejsze, ale również poprawiać poziom zabezpieczeń transakcji bankowych! Poznajcie przypadek pani Agnieszki.
2015-01-16 Poradnik kredytobiorcy
„Czarny czwartek” na rynku walutowym wywołał drżenie serca u wielu kredytobiorców zadłużonych w CHF. W ciągu kilku minut ich zadłużenie oraz raty wzrosły o kilkadziesiąt procent. Niestety w najbliższych miesiącach nie należy oczekiwać powrotu do sytuacji sprzed 15 stycznia.
2015-01-07 Poradnik kredytobiorcy
2014-12-31 Poradnik kredytobiorcy
W nowym roku kredytobiorcy muszą liczyć się z istotnymi zmianami. Wśród nich, zgodnie z zaleceniami Komisji Nadzoru Finansowego, zmienia się minimalna wysokość wkładu własnego oraz strategia prowadzenia działalności w obszarze bankowości ubezpieczeniowej, czyli tzw. bancassurance.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS