Od 4 marca na liniach obsługiwanych przez Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Komornikach kursuje nowy autobus Solaris Urbino 12 Electric o numerze taborowym 7023. To pierwszy elektryczny autobus podmiejski w sieci ZTM Poznań.
– Po pojazdach hybrydowych, które już posiadamy, elektryczny autobus jest dopełnieniem dążenia naszej firmy do posiadania ekologicznych środków transportu – mówi Andrzej Jezierski Prezes Zarządu PUK Komorniki. – Autobusy elektryczne to duże oszczędności dla firmy, a co za tym idzie – pojawia się możliwość inwestowania zaoszczędzonych kosztów na dalsze poszerzanie np. działań ekologicznych. Z autobusu elektrycznego będziemy korzystać w szczytach komunikacyjnych.
MPK Poznań konsekwentnie „elektryfikuje” swoją flotę. Łącznie po ulicach Poznania jeździ 58 autobusów z napędem elektrycznym. MPK Poznań zamierza kupić ponadto ponad 20 autobusów elektrycznych z wodorowym ogniwem paliwowym – na tę inwestycję spółka uzyskała dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umowa między MPK Poznań a NFOŚiGW została podpisana, a pierwsze autobusy wodorowe powinny dotrzeć do Poznania w drugim półroczu 2023 roku.
– Poznań wraz z samorządami z naszej aglomeracji buduje i podnosi jakoś transportu publicznego. Od lat konsekwentnie jest wymieniany tabor na taki, który spełnia najwyższe wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń, bo to przekłada się na lepszą jakość powietrza w mieście, a więc i komfort życia poznaniaków. Cieszymy się, że teraz pierwszy elektryk pojawi się także na liniach podmiejskich – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Autobus był testowany przez producenta w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Porusza się niemal bezgłośnie, jest zeroemisyjny, a koszt eksploatacji jest dwukrotnie niższy od tradycyjnego autobusu spalinowego. Baterie pozwalają na przejechanie ok. 150 kilometrów, a ich ładowanie do pełna trwa 6-8 godzin. Będzie obsługiwać linie dzienne PUK Komorniki: 701, 702, 703, 704, 705, 707, 710, 716 i 729.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS