A A+ A++

To niezwykłe osiągnięcie programu H-1, które przybliża Królewskie Siły Powietrzne Bahrajnu o krok do wykorzystania zaawansowanych możliwości AH-1Z. […] Posiadanie sprawdzonej, najnowocześniejszej platformy przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa Bahrajnu, jednocześnie poprawiając interoperacyjność z siłami zbrojnymi USA.

Budowa tej maszyny została uroczyście zakończona przez zakłady Bell Textron Inc. w Amarillo w Teksasie 30 września bieżącego roku. Koleje śmigłowce AH-1Z Vieper dla tego i innych odbiorców są obecnie w różnych fazach budowy. Co prawda jako pierwszy zamówił w 2015 roku Pakistan, a kolejnych 9 maszyn AH-1Z zamówił w 2016 roku, ale ich dostawa została wstrzymana z przyczyn politycznych. Bahrajn stał się więc pierwszy zagranicznym odbiorcą tych maszyn, zamawiając w lutym 2019 roku 12 śmigłowców AH-1Z. W 2019 roku roku Republika Czeska zdecydowała się na zakup 4 śmigłowców uderzeniowych AH-1Z Viper oraz 8 maszyn wielozadaniowych UH-1Y Venom. Maszyny uderzeniowe AH-1Z są oferowane między innymi siłom zbrojnym Rumunii oraz Polsce w programie śmigłowca uderzeniowego Kruk. 

AH-1Z Viper jest obecnie na wyposażeniu US Marines. Maszyna posiada modułową awionikę, system termowizyjny III generacji firmy Lockheed Martin, hełmy TopOwl z wizyjnym wyświetlaczem nahełmowym (HMSD) firmy Thales, cyfrowy kokpit z wielofunkcyjnymi wyświetlaczami i układ HOCAS umożliwiający obsługę funkcji bez odrywania rąk od sterów.

Obaj piloci mogą zamiennie pełnić wszystkie funkcje, łącznie z obsługą umieszczonego pod dziobem maszyny trzylufowego działka kalibru 20 mm i uzbrojenia powieszanego na 6 węzłach zewnętrznych, które obejmuje pociski kierowane AGM-114R Hellfire, APKWS i przeciwlotnicze AIM-9 Sidewinder. Wiropłaty charakteryzuje się nowoczesną konkstrukcją, wysokimi osiągami i dostosowaniem do obsługi przy małym wsparciu i w warunkach polowych. 

Reklama
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKGHM zmieni partnera czy weźmie wszystko dla siebie?
Następny artykułTrudności Hamiltona i Bottasa