A A+ A++

Zakończyła się część biennale związana z wydarzeniami takimi jak spotkania, warsztaty, pokazy filmowe. Na mieście można już oglądać dwie pierwsze realizacje, a w siedzibie Traffic Design wystawę prezentującą wszystkie tegoroczne obiekty.

Pierwszą instalacją, którą można zobaczyć w przestrzeni publicznej jest „Comb” zaprojektowany i wykonany przez The New Raw — kolektyw z Rotterdamu. „Comb” ma formę płaskorzeźby, elementy mocowane do ściany zostały wyprodukowane i przetransportowane z warsztatu TNR w Holandii. Do wykonania abstrakcyjnych figur został wykorzystany plastik z wyłowionych z morza lin cumowniczych i sieci.
Kolejna realizacja to również efekt współpracy polsko-holenderskiej. Liczący około 50 metrów mural Studio Thonik znajduje się w industrialnej przestrzeni gdyńskiego portu przy ulicy Kadłubowców.
Zastosowany tutaj krój pisma o nazwie Fernhout, autorstwa Thonik, entuzjastki i entuzjaści liternictwa mogą kojarzyć m.in. z identyfikacji wizualnej Dutch Design Week, za którą odpowiadało właśnie studio Thonik. Sam krój jest oparty o projekt plakatu typograficznego z 1963 roku, kiedy to Wim Crouwel stworzył grafiki na wystawę holenderskiego malarza Edgara Fernhouta.
W realizacji są już następne projekty Biennale: mural szwajcarskiego studia Feixen, rzeźby międzygatunkowe Olii Hordiienko, ekomural Blanki Byrwy oraz instalację Malwiny Konopackiej i Jacka Walesiaka będzie można oglądać w najbliższych tygodniach w przestrzeni Grabówka.
Więcej na stronie internetowej:
trafficdesign.pl/projekty/biennale-2022.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBiblioteka przyjazna dzieciom
Następny artykułPremier League: Wiadomo, kiedy Matty Cash będzie gotowy do gry