Audi zaskakuje – po raz pierwszy w historii zrezygnowało z kultowego logo z czterema pierścieniami. W Chinach debiutuje nowa marka “AUDI” oraz koncepcyjny model AUDI E. Projektantem nadwozia tego futurystycznego samochodu jest Polak, Kamil Łabanowicz.
Audi zaskakuje świat motoryzacji, wprowadzając nową markę o uproszczonym logo – “AUDI” pisane wielkimi literami, bez charakterystycznych czterech pierścieni. To nowe podejście prezentuje koncepcyjny model AUDI E, zaprojektowany specjalnie na rynek chiński. Dla klientów, dla których fakt, że przez dziesięciolecia obowiązkowym elementem aut z Ingolstadt były cztery pierścienie, zupełnie nie ma znaczenia. Co więcej, za jego nadwoziem stoi polski projektant Kamil Łabanowicz, który stworzył pojazd w pełni oddający ducha “Vorsprung durch Technik” w erze elektrycznej i inteligentnej mobilności.
Jak mówi CEO Audi, Gernot Döllner:
Pierwsze auta nowej marki zostaną wprowadzone do sprzedaży w Chinach w przyszłym roku. Na dziś nie ma planu na wprowadzenie AUDI na inne rynki.
AUDI E to nie tylko odważny projekt – to również imponująca technologia. Pod maską kryje dwa silniki elektryczne o mocy 570 kW, które pozwalają na błyskawiczne przyspieszenie do 100 km/h w 3,6 sekundy. Samochód wyposażono w nowoczesną platformę Advanced Digitized Platform i akumulator o pojemności 100 kWh, co zapewnia zasięg nawet do 700 km. Co ciekawe, AUDI E ładuje się w błyskawicznym tempie – 10 minut ładowania wystarcza, by przejechać aż 370 km.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS