Większa sprzedaż nie tylko energii
Podstawowym celem filaru strategii dotyczącego relacji z klientami jest rozwinięcie oferty sprzedażowej Grupy, która ma pozwolić osiągnąć 100 proc. czystej energii dla klientów oraz ułatwći im udział w transformacji energetycznej. Grupa będzie oferować klientom urządzenia i instalacje pozwalające w pełni korzystać z potencjału zielonej energii elektrycznej i ciepła” – czytamy w komunikacie. Wyznaczone w tym obszarze cele do roku 2030 obejmują dostarczenie klientom 800 MW instalacji fotowoltaicznych, 200 MW magazynów energii, 100 tys. pomp ciepła i innych źródeł ogrzewania.
Równocześnie dekarbonizacji ciepłownictwa indywidualnego będzie towarzyszyć elektryfikacja ciepłownictwa systemowego, w ramach którego PGE przewiduje budowę 1000 MWt kotłów elektrodowych i magazynów ciepła oraz 500 MWt systemowych pomp ciepła.
Czytaj więcej
Uwaga na dystrybucję
Strategia Grupy podkreśla istotne znaczenie dostosowania sieci dystrybucyjnych do zmian technologicznych zachodzących na rynku energii. Podstawowe cele w obszarze infrastruktury sieciowej przewidują 750-1000 MW zdolności przyłączeniowych źródeł odnawialnych rocznie do roku 2030, 100 proc. obserwowalności sieci w roku 2030, co najmniej 20 proc. udziału zakontraktowanych źródeł elastyczności w roku 2040, 100 proc. automatyzacji pracy sieci w roku 2050.
„Grupa PGE będzie zwiększać nacisk na zapewnianie stabilności dostaw energii poprzez elastyczność i automatyzację infrastruktury, realizując program inwestycyjny wdrażający nowy model pracy sieci o szacunkowej skali 500-800 mln zł nakładów inwestycyjnych rocznie” – czytamy w raporcie.
Nowe źródła ene … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZZgłoś naruszenie/Błąd
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS