A A+ A++

Najważniejszym celem kampanii jest promocja polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego. Wokół mięsa narosło wiele mitów, czas więc je obalić i przekonać Polaków, że polskie mięso jest smaczne i przede wszystkim zdrowe. Ekspertem tegorocznej kampanii ponownie została prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka (SGGW), a rolę ambasadorów akcji powierzono kucharzom znanym z polskiej edycji “Masterchefa” – Oli Nguyen i Matteo Brunetti.

Jak pokazują badania w 2019 roku statystyczny Polak zjadł 27,5 kg drobiu i około 40 kg wieprzowiny. Są to najpopularniejsze gatunki mięs nie tylko nad Wisłą, ale również na całym świecie. Dlaczego mięso drobiowe i wieprzowina na stałe wpisały się w jadłospis Polaków? Duża w tym zasługa naszej tradycyjnej kuchni. Weźmy pod uwagę choćby niedzielny klasyk – rosół, gotowany na drobiu i kotlety schabowe lub mielone z ziemniakami i surówką.

Regularne jedzenie mięsa jest ważne z punktu widzenia racjonalnej diety i utrzymywania swojego organizmu w dobrej formie. Mięso stanowi wartościowy składnik diety. Jest przede wszystkim bogatym źródłem białka o wysokiej wartości biologicznej, które jest nie do zastąpienia w przypadku stosowania diety roślinnej. Mięso dostarcza nam również wielu ważnych składników odżywczych, jak żelazo, cynk czy szereg witamin. Są one niezbędne do codziennego funkcjonowania naszego organizmu.

Paweł Loroch o kuchni. Powinna być sercem domu

Jak przekonuje Witold Choiński, prezes Zarządu Związku Polskie Mięso, kampania ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat walorów mięsa drobiowego oraz wieprzowego poprzez obalanie mitów, które towarzyszą mięsu już od dłuższego czasu. – Polskie mięso bez wątpienia posiada najwyższą jakość. Produkcja żywca drobiowego w ostatnich dziesięciu latach zwiększyła się trzykrotnie. Jesteśmy pierwszym producentem mięsa drobiowego w Europie i czwartym eksporterem mięsa drobiowego na świecie, po Brazylii, USA i Holandii – mówi Witold Choiński.

– Zdecydowaliśmy się kontynuować kampanię “Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje”, której nadrzędnym celem jest edukowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Systematyczna wieloletnia praca hodowlana nad trzodą chlewną przyniosła doskonałe efekty w postaci zwiększenia mięsności i zmniejszenia ich otłuszczenia. Najnowsze wyniki badań wskazują, że współczesna wieprzowina zawiera mało tłuszczu, mniej cholesterolu, jest mniej kaloryczna i jest cennym źródłem dobrze przyswajalnego żelaza – dodaje prezes Zarządu Związku Polskie Mięso.

Wybór ambasadorów kampanii – Oli Nguyen i Matteo Brunetti – był nie przypadkowy – tegoroczna edycja akcji pokazać ma, że polskie mięso jest najlepsze nie tylko do przygotowywania tradycyjnych polskich potraw, ale z powodzeniem wykorzystywane jest w kuchniach zagranicznych. Coraz częściej bowiem eksperymentujemy, stajemy się otwarci na nowe smaki i sami chcemy próbować swoich sił przyrządzając potrawy z czterech stron świata. A najważniejszym składnikiem wielu z nich jest drób i wieprzowina, w których produkcji jesteśmy liderem.

W ramach kampanii “Pewne jest jedno – polskie mięso. Najlepsze w kuchniach świata” przeprowadzonych zostanie szereg działań w prasie, Internecie i telewizji. Dodatkowo zorganizowany zostanie szereg spotkań, w tym sześć imprez plenerowych w okresie wiosennym. Cała akcja potrwa do 31 maja 2021 r. Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Byłem naprawdę zdenerwowany na Conora, ale naprawiliśmy relacje” – Dana White o poprawie stosunków z Conorem McGregorem
Następny artykułWspólna delegacja do PE Wiosny i SLD. Co na to Miller?