A A+ A++

Peugeot – motocykle od ponad 120 lat

Pierwszy skuter elektryczny Peugeota powstał w 1996 roku – to Scoot’elec.

Dla wielu marka Peugeot to francuski producent samochodów, jednak Peugeot to właściwie najstarszy producent motocykli i skuterów na świecie. Pierwsze motocykle wyjechały z fabryki Beaulieu-Mandeure  we francuskim Franche Comte w 1898 roku pod marką Automobiles et Cycles Peugeot. Były to rowery napędzane silnikiem Dion & Bouton. W czasach gdy transport opierał się głównie na sile mięśni lub prymitywnym silniku parowym motocykle Peugeota były pomysłem rewolucyjnym, który szybko przyniósł im popularność. Już w 1899 Peugeot zbudował i sprzedał 30 motocykli z silnikiem Dion & Bouton. Początek nowego wieku przyniósł rozwój i sukcesy w sporcie. W latach 50’ kolejnym genialnym pomysłem okazały się skutery i motorowery, które zrewolucjonizowały kwestię transportu miejskiego. Cycles Peugeot, jak wtedy nazywał się francuski producent poświęcił się tej idei bez reszty. Efektem prac był kultowy Peugeot S55, który zadebiutował w 1953 roku i z marszu stał się stałym bywalcem dużych miast. Od tego czasu przez ponad pół wieku motorowery i skutery miejskie Peugeota goszczą na ulicach metropolii całego świata reprezentując przede wszystkim wysoką jakość wykonania, nowatorskie pomysły i innowacyjne rozwiązania ułatwiające życie oraz umilające podróż.

Dowodem tego jest choćby skuter klasy 50 cm3zwinny i niezawodny model SC zaprezentowany blisko 40 lat temu, a który do dziś można spotkać na ulicach Paryża czy Rzymu. Innym przykładem na innowacyjność jest Scoot’elec – pierwszy skuter elektryczny zbudowany w 1996 roku, czyli w czasach kiedy pojęcie e-mobility nikomu nawet jeszcze nie przyszło do głowy. Dziś tę klasę reprezentuje mały, miejski E-Ludix.

Peugeot E-Ludix – skuter elektryczny

Stworzony do miasta

Czy wiesz że: Pierwsza fabryka Peugeota Beaulieu-Mandeure w Franche Comte w 1857.

Dziś Peugeot spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów, a oferta jest na tyle bogata, że trafia w potrzeby każdego – czy to prawnika chcącego podróżować z klasą, czy studentki sztuki jadącej na codzienne zajęcia. To właśnie dla nich Peugeot stworzył takie maszyny jak nowoczesny, komfortowy i szybki Peugeot Metropolis 400. Ten wyjątkowy trójkołowiec oferuje sporo przestrzeni bagażowej i innowacyjne rozwiązania jak elektrycznie otwierany bagażnik, kontrola trakcji czy blokada położenia kół. Są tu też światła do jazdy dziennej DRL i system bezkluczykowy. Na dodatek dzięki temu że jest to trójkołowiec, do jego prowadzenia wystarczy samochodowe prawo jazdy (kat. B).

Peugeot Metropolis 400 – skuter trójkołowy na katergorię B.

Jeśli lubisz klasyczne linie na pewno zainteresuje cię model Django występujący zarówno w wersji 50 cm3 jak i 125. Ten retro skuter stylistycznie nawiązuje do kultowego S55, ale to ty tak naprawdę decydujesz jak ma wyglądać. Dzięki sporemu katalogowi akcesoriów i dodatków stylistycznych możesz go skonfigurować na jeden ze 100 000 sposobów! Wygodna kanapa, sprytne schowki czy ładowarka USB to tylko dodatki, które przydają się w podróży przez miasto.

Dla młodych fanów sportu, Peugeot wciąż buduje i udoskonala model Speedfight w dwóch wersjach – 50 cm3 i 125 cm3. Czwarta generacja tego sportowego miejskiego skutera łączy nie tylko dobre osiągi i zwinność tak potrzebną w mieście, ale też niskie spalanie i sporą użyteczność – dzięki seryjnemu uchwytowi X-Grip na kierownicy możesz zamontować telefon, a pod siedzeniem zmieścisz kask integralny, co dziś nie jest taką oczywistością.

Peugeot Django 125 Sport

Peugeot = nowoczesność

Pierwsze motocykle marki Peugeot powstały w 1898 roku. To ponad 120 lat historii!

Ważną klasą dla Peugeota jest klasa 125, czyli maszyny na których możesz podróżować mając tylko samochodowe prawo jazdy, bez konieczności posiadania kategorii A. Od lat najbardziej lubianymi maszynami z logo lwa są nieprodukowany już Elystar i jego następca CityStar 125. Interesującą nowością jest jednak futurystyczny Pulsion 125 nawiązujący stylistyką do najnowszych samochodów Peugeot. Smukła sportowa linia łączy się tu ze sporym komfortem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Pulsion wyposażony jest w oświetlenie LED, sygnalizację awaryjnego hamowania, oraz system bezkluczykowy. Jego schowek pomieści aż dwa kaski, ale to co najważniejsze znajduje się w kokpicie. Nowoczesny, 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT możesz połączyć ze swoim smartfonem za pomocą systemu i-connect tak, aby zawsze być w kontakcie ze znajomymi. Możesz odbierać połączenia i sms-y, a także korzystać z nawigacji.

Peugeot Pulsion RS 125

Każdy z produkowanych dziś modeli Peugeota jest dowodem na to jak wiele uwagi firma poświęca rozwojowi rozwiązań, które ułatwią i uprzyjemnią poruszanie się po miejskich arteriach. A to, jak wiadomo ma być szybkie, wygodne, praktyczne i oszczędne, no i oczywiście z klasą. Takie też są skutery i maksiskutery Peugeota – łączą styl, nowoczesne rozwiązania, wysoką jakość i trwałość oraz dużą użyteczność i oszczędność.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat skuterów i maksi-skuterów Peugeot, wejdź na www.scooter.com.pl lub odwiedź jeden z 24 salonów sprzedaży w całej Polsce.

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Ostrów Wlkp.: Kolejni kierowcy zatrzymani przez policjantów Wydziału Ruchu Drogowego stracili prawa jazdy na trzy miesiące.
Następny artykułTauron SEC: Robert Lambert najlepszy z „Rekinów”