System miękkiej hybrydy składa się w tym wypadku m.in. z silnika benzynowego 1.2 PureTech o mocy 136 KM (to nowa generacja, m.in. z łańcuchem zamiast paska), który współpracuje z nową dwusprzęgłową skrzynią biegów (6b) z wbudowanym silnikiem elektrycznym. W połączeniu z małym akumulatorem trakcyjnym system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i – według zapewnień Peugeota – nawet o 15 proc. niższe zużycie paliwa.
Miękką hybrydę od Stellantis wyróżnia też to, że daje ona w określonych sytuacjach możliwość poruszania się na samym prądzie (np. pełzanie, manewrowanie – patrz niżej), ale optymistyczne zapowiedzi producenta mówiące o tym, że 3008 i 5008 mogą ponad 50 proc. czasu jazdy w mieście spędzić w trybie elektrycznym, należy jednak traktować z przymrużeniem oka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS