A A+ A++

Po czterech latach od debiutu obecnej generacji modelu 2008 Peugeot prezentuje auto po liftingu. Zmiany nie dotyczą tylko kwestii stylistycznych. W związku z modernizacją pojawi się nowa odmiana napędowa, a wersja elektryczna będzie oferowała większy zasięg.

Peugeot 2008 drugiej generacji został wprowadzony  na rynek w 2019 roku. Konsumenci przyjęli go dość dobrze, a świadczyć może o tym fakt, że od momentu rozpoczęcia produkcji z taśm zjechało 700 tys. egzemplarzy tego modelu. Ponadto 2008 trafiło do pierwszej trójki najchętniej kupowanych w Europie SUV-ów segmentu B. Marka zamierza podtrzymać zainteresowanie klientów swoim modelem i zdecydowała się na lifting.

Peugeot 2008 – nowe logo i światła

Peugeota 2008 po modernizacji najprościej będzie rozpoznać po nowym logo oraz oświetleniu. Wbudowane we wstawki w zderzaku światła do jazdy dziennej mają teraz postać trzech pasków. Zmieniły się światła również z tyłu. 

Ponadto kierunkowskazy z tyłu i światła cofania wykonane są teraz w technologii LED. Zmiany objęły również przedni pas oraz zderzaki. Oczywiście wraz z modernizacją pojawiły się także nowe kolory i wzory felg (w zależności od wersji wyposażeniowych od 16 do 18 cali).

10-calowy ekran multimediów we wszystkich wersjach Peugeota 2008

Zmiany we wnętrzu nie dotyczą tylko nowych tkanin, czy zmienionego logo na kierownicy. We wszystkich wersjach Peugeota 2008 klienci będą mogli liczyć na 10-calowy ekran do obsługi multimediów. Ponadto dwie wyższe wersje wyposażeniowe (Allure i GT) otrzymały 10-calowy wyświetlacz w miejscu zegarów.

Nie zabraknie też różnego rodzaju systemów bezpieczeństwa. Nowe kamery z przodu i z tyłu mają zapewniać wyższą rozdzielczość. Ponadto właściciele 2008 będą mogli liczyć na takie udogodnienia jak adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych czy system wykrywania zmęczenia kierowcy.

Peugeot 2008 z nowym układem napędowym i większym zasięgiem w odmianie elektrycznej

Peugeot zaktualizował również swoją gamę napędów. Na początku 2024 roku na rynek trafi model z napędem hybrydowym 48 V. Silnik elektryczny będzie współpracował z benzynową jednostką 1,2 PureTech generującą 136 KM. Ponadto samochód będzie posiadał nową dwusprzęgłową sześciobiegową skrzynię. Peugeot deklaruje, że system ma zapewnić o 15 proc. niższe zużycie paliwa. Z kolei w cyklu miejskim nawet połowa czasu podróży może minąć na jeździe w trybie elektrycznym.

Oprócz niej klienci będą mogli liczyć również na znane jednostki spalinowe:

  • 1,2 PureTech: trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 100 KM, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.
  • 1,2 PureTech: trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 130 KM, ośmiobiegowa skrzynia automatyczna lub sześciobiegowy manual
  • 1,5 BlueHdi: czterocylindrowy silnik diesla o mocy 130 KM, ośmiobiegowa skrzynia automatyczna

Zmi … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHalf-Life: Alyx v1.5.4 +4 Trainer PC
Następny artykułMatura 2023: Egzamin w szczecińskim liceum opóźniony z powodu… gołębia [ZDJĘCIA]