A A+ A++

Po mocnym otwarciu mistrzostw, gdzie zarówno Max Verstappen, jak i Sergio Perez notowali świetne wyniki i zdołali sobie wypracować, wydawałoby się, ogromną przewagę w mistrzostwach w drugiej części sezonu Red Bull zdecydowanie obniżył loty.

Sergio Perez nie zdołał wskoczyć na podium w żadnym z ostatnich 11 wyścigów, a Max Verstappen nie wygrał Grand Prix od wyścigu Hiszpanii.

Perez twierdzi, że jego brak osiągów wiąże się z problemami, z którymi “boryka się przez ostatnie 15 miesięcy”, a które wynikają z “kierunku rozwoju auta i trajektorii jaką obrali.”

Max Verstappen dla odmiany nieco lepiej radził sobie z RB20 i dłużej był w stanie wykrzesać z niego dobre osiągi, co stawiało w złym świetle samego Pereza, który przez media został już prawie wyrzucony z Milton Keynes, a jednocześnie zapewne uśpiło też czujność inżynierów.

Meksykanin zapytany czy obecne problemy z jakimi boryka się również jego zespołowy kolega stanowią dla niego jakąś formę pocieszenia i potwierdzają, że bolid cały czas źle się prowadził, odpierał: “Myślę, że tutaj chodzi o styl Maksa. On jest naturalnie mniej wrażliwy na problemy z jakimi się borykamy.”

“Niektórzy ludzie tego nie rozumieją, zwłaszcza jeżeli chodzi o media, a różne style kierowców mogą prowadzić do różnych wniosków. Problem był… No może nie problem- dobrą rzeczą było to, że Max był mniej wrażliwy na to niż ja.”

“Dziesięć, 12 wyścigów temu narzekałem już na te problemy, ale teraz są one tak duże, że nawet Max je odczuwa. Myślę, że rozwiązanie ich będzie bardziej korzystane dla mojego stylu.”

“Z danych jasno to wynika, a zespół jest w pełni świadomy sytuacji i mamy nadzieję, ze wkrótce uda się uporać z problemami i iść do przodu. Wtedy będziemy mogli odblokować osiągi auta.”

Sergio Perez przybył do Baku jako jedyny kierowca, któremu udało się więcej jak raz wygrać GP Azerbejdżanu. Meksykanin po triumf w Baku sięgał w 2021 oraz 2023 roku, potwierdzając opinię o sobie jako specjalisty od ulicznych torów.

Zapytany jednak o to czy w ten weekend będzie miał wystarczająco dużo pewności, aby tak samo cisnąć między betonowymi ścianami, odpierał: “Nie teraz. Nie po Monzy, to zupełnie inny tor, ale powiedzmy to w ten sposób.”

“W symulatorze czujemy się jakbyśmy mieli najlepszy balans w tym roku ze względu na układ toru, więc liczę, że ograniczenia z jakimi się borykamy nie będą aż tak odczuwalne, a my będziemy mogli atakować na całej długości toru.”

“To jedyny sposób, aby wykręcić dobre okrążenie tutaj- potrzeba pewności, aby wrzucać ten bolid na ściany, aby mocno hamować. Jeżeli uda nam się to osiągnąć, a liczę na to… Na papierze to nasza najlepsza okazja [na dobry wynik]. Te dwa weekendy [wraz z Singapurem] powinny być dla nas dobre.”

Sytuacja w mistrzostwach konstruktorów mocno skomplikowała się dla Red Bulla po wyścigu na torze Monza. Zespół McLarena traci do niego skromne 8 oczek i już w ten weekend łatwo może wyjść na prowadzenie w mistrzostwach. Nie można również przekreślać szans Ferrari, które traci do lidera 39 oczek, a Charles Leclerc również ma swoje sukcesy na torze w Baku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułВалерія Страхова вийшла до півфіналу турніру WTA у Гвадалахарі
Następny artykułPolicjanci przestrzegają seniorów przed oszustwami metodą “wnuczka”