A A+ A++
fot. Karolis Kavolelis / Shutterstock

Pepco Group publikuje prospekt i rozpoczyna ofertę publiczną do 102.718.447 akcji istniejących, stanowiących 17,9 proc. kapitału zakładowego spółki – podała spółka w prospekcie. Akcje oferowane są po cenie w przedziale od 38 zł do 46 zł. Przy cenie maksymalnej wpływy brutto z oferty wyniosą 4,725 mld zł.

Przy cenie w przedziale od 38 zł do 46 zł implikowana wartość spółki wynosi od 21,85 mld zł do 26,45 mld zł (4,8 – 5,8 mld euro).

Liczba akcji oferowanych może zostać zwiększona w ramach opcji dodatkowego przydziału do maksymalnie 118.126.214 akcji.

Oferta Pepco obejmuje do 102.718.447 akcji istniejących sprzedawanych przez akcjonariuszy sprzedających, do których należą członkowie kadry zarządzającej Pepco Group (mniejszościowi akcjonariusze sprzedający) i Pepco Holdco Limited (główny akcjonariusz sprzedający) tj. podmiot kontrolowany przez Steinhoff, koncern detaliczny z Republiki Południowej Afryki. Opcję dodatkowego przydziału udostępnia główny akcjonariusz sprzedający.

Oferta nie obejmuje emisji nowych akcji.

Oferta publiczna skierowana jest do inwestorów indywidualnych i inwestorów instytucjonalnych w Polsce. Akcje oferowane zostaną ponadto zaoferowane wybranym zagranicznym inwestorom instytucjonalnym (z oraz spoza Stanów Zjednoczonych). Przewiduje się, że inwestorom indywidualnym zaoferowanych zostanie do 5 proc. łącznej liczby akcji oferowanych.

“Biorąc pod uwagę cenę maksymalną akcji oferowanych, zakładane wpływy brutto z oferty będą wynosiły 4,725 mld zł, a w przypadku sprzedaży wszystkich akcji oferowanych (w tym wszystkich akcji dostępnych w ramach opcji dodatkowego przydziału), łączne wpływy brutto z oferty wyniosą od około 4,488 mld zł (1,0 mld euro) do około 5,433 mld zł (1,2 mld euro)” – napisano w komunikacie.

Spółka i główny akcjonariusz sprzedający zobowiązali się do lock-upu przez okres 180 dni od dnia rozpoczęcia notowań.

Pepco Group spodziewa się w ’21 wzrostu sprzedaży LFL; CAPEX wyniesie ok. 250 mln euro

Pepco Group spodziewa się w tym roku obrotowym wzrostu sprzedaży LFL i lekkiej poprawy marży brutto na sprzedaży – podała spółka w prospekcie emisyjnym. CAPEX wyniesie ok. 250 mln euro.

“Oczekuje się, że przychody LFL w roku obrotowym 2021 poprawią się względem 2020 roku (Pepco pokaże wysoki jednocyfrowy wzrost, a Poundland/Dealz niski jednocyfrowy wzrost), chociaż pozostaną niższe w porównaniu do wyników historycznych ze względu na wpływ pandemii Covid-19 w sześciu obszarach grupy w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku” – napisano w prospekcie.

Grupa spodziewa się lekkiej poprawy marży brutto na sprzedaży. W przypadku sieci Pepco spodziewany jest powrót do marż z okresu sprzed pandemii, a w przypadku sieci Poundland/Dealz lekki jej wzrost w porównaniu do roku obrotowego 2019.

W roku finansowym 2020 sprzedaż LFL w sieci Pepco spadła o 7,1 proc., a w poprzednich dwóch latach rosła o ok. 6 proc. W grupie Poundland sprzedaż LFL w 2002 roku spadła o 3,3 proc.

Marża brutto na sprzedaży w grupie w roku finansowym 2020 wyniosła 40,7 proc. wobec 42,3 proc. rok wcześniej.

Jak podano w prospekcie, w tym roku grupa zamierza otworzyć łącznie ok. 450 nowych sklepów (ok. 320-350 sklepów Pepco, ok. 30 Poundland i ok. 100 Dealz).

Nakłady inwestycyjne mają wynieść w tym roku ok. 250 mln euro.

Grupa podała, że w 2022 roku CAPEX może spaść do ok. 180 mln euro w związku ze zmniejszonymi nakładami na infrastrukturę. W średnim terminie nakłady inwestycyjne mogą wynieść ok. 200 mln euro rocznie.

Spółka zakłada, że od 2022 roku wzrost LFL w sieci Pepco może być średni jednocyfrowy, a w sieci Poundland/Dealz zgodny ze spodziewanym wzrostem rynku (czyli ok. 3 proc. rocznie).

Jak podano w prospekcie, przyjęto politykę dywidendową, zgodnie z którą spółka zamierza rozpocząć wypłacanie dywidendy w odpowiednim czasie w przyszłości, utrzymując przy tym odpowiedni poziom zabezpieczenia i zachowując elastyczność w zakresie nowych możliwości inwestycyjnych. Intencją jest dążenie do prowadzenia progresywnej polityki dywidendowej, przy czym podstawowym sposobem wykorzystania dostępnych środków pieniężnych będzie ich reinwestowanie w rozwój.

Funkcję globalnych współkoordynatorów pełnią Goldman Sachs Bank Europe SE i J.P. Morgan A.G. Barclays Bank Ireland PLC, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Oddział – Biuro Maklerskie w Warszawie i Santander Bank Polska – Santander Biuro Maklerskie występują jako współprowadzący księgę popytu. Pekao Investment Banking i Bank Polska Kasa Opieki – Biuro Maklerskie Pekao są współzarządzającymi księgą popytu w ofercie. ING Bank i Trigon Dom Maklerski występują jako współmenedżerowie oferty.

Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland, obejmującą 3246 sklepów znajdujących się w 16 krajach (według stanu na 31 marca 2021 r.). Sklepy grupy oferują odzież, produkty wyposażenia dla domu, w tym zabawki i produkty sezonowe, a także produkty FMCG. W skład grupy wchodzi również przedsiębiorstwo PGS zajmujące się zaopatrzeniem sklepów grupy.

W roku 2020 przychody grupy wyniosły 3,5 mld euro (wzrost o 3 proc. rdr). Podstawowa EBITDA wyniosła 229 mln euro wobec 333 mln euro rok wcześniej. Na koniec roku finansowego 2020 spółka miała 400 mln euro gotówki. Rok finansowy kończy się 30 września. 

Harmonogram oferty publicznej Pepco

5 maja – rozpoczęcie oferty – rozpoczęcie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych;

6 maja – 13 maja – okres przyjmowania zapisów dla inwestorów indywidualnych;

13 maja – zakończenie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, ustalenie ceny akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych i dla inwestorów instytucjonalnych, ostatecznej liczby akcji oferowanych, które będą oferowane w ramach Oferty oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych, które będą oferowane poszczególnym kategoriom inwestorów;

14 maja (lub w zbliżonym terminie) – publikacja informacji na temat ceny akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych i dla inwestorów instytucjonalnych, ostatecznej liczby akcji oferowanych, które będą oferowane w ramach oferty oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych, które zostaną zaoferowane poszczególnym kategoriom inwestorów;

14 maja – 18 maja – okres składania i przyjmowania zapisów od inwestorów instytucjonalnych lub współprowadzących księgę popytu w imieniu inwestorów instytucjonalnych;

20 maja – przydział akcji oferowanych;

26 maja 2021 r. (lub w zbliżonym terminie) – przewidywany pierwszy dzień notowań akcji na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW. 

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKierował ciężarówką, popijając piwo z butelki
Następny artykułFaktura pro forma a mechanizm podzielonej płatności