Żeby klient odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i pomocne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.
PBN – przydatne jako komponent złożonej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, bo są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są przeważnie stosowane jako jeden z punktów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie należy przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Jak zastosować PBN? Zalecamy wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym
Prywatne sieci portali bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie widoczne są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres stacjonarny i e-mail bądź telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym katalogu biznesowym albo artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Następna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej użyteczność oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, warte uwagi informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z prawem, bieżącymi informacjami medycyną i inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS