Anna Garwolińska, która reprezentuje Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego, poinformowała w rozmowie z “Pulsem Biznesu”, że rozmowy wróciły do punktu wyjścia. – Zarząd wycofał się z punktu, który przewidywał wyrównanie w 2025 r. pensji kontrolerów do wysokości inflacji z 2022 r. Tym razem z pracy może odejść nawet stu kontrolerów – informowała.
PAŻP wycofuje się z porozumień z ZZKRL? Jest oświadczenie
Niestety PAŻP wycofuje się z porozumień. Wakacji nie będzie
– poinformowała portal Money Anna Garwolińska, pełnomocniczka Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Dodała również, że w poniedziałek ZZKRL wyda oświadczenie w tej sprawie.
Jak czytamy w oświadczeniu Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, przesłanym portalowi Gazeta.pl, PAŻP “wyraża zdumienie w związku z oświadczeniem Anny Garwolińskiej, pełnomocniczki Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego”.
Przytoczona wypowiedź jest nieprawdziwa. PAŻP nie wycofuje się z porozumień, nie miała i wciąż nie ma takiego zamiaru. Dotąd sądziliśmy, że także ZZKRL jest zainteresowany wdrażaniem ustaleń negocjacyjnych, a nie podgrzewaniem nastrojów opinii publicznej
– czytamy w oświadczeniu.
Z tego właśnie powodu niepokojący wydaje się ton stanowiska pani Garwolińskiej przytoczonego przez money.pl. Stwierdzenie: “Wakacji nie będzie” trudno zinterpretować inaczej niż jako próbę zaognienia sytuacji uprzednio ustabilizowanej w toku długotrwałych, żmudnych negocjacji między Kierownictwem PAŻP a ZZKRL
– czytamy.
Konflikt w PAŻP trwa od dwóch lat. Kiedy porozumienie?
Konflikt kontrolerów lotów z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej trwa od dwóch lat. Związkowcy podkreślają, że w tym sporze chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo pracy. Od dłuższego czasu na stanowiskach dwuosobowych obsadzany jest jeden kontroler. Spór dotyczy również otrzymywanych wynagrodzeń.
Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Prace nad porozumieniem wciąż trwają. Trwa wdrożenie 24 postulatów dotyczących procedur bezpieczeństwa w PAŻP wysuniętych przez ZZKRL.
Kontrolerzy domagają się m.in.:
- zaprzestania nadużywania przez pracodawcę pracy jednostanowiskowej;
- wprowadzenia radarowej służby kontroli zbliżania w TMA EPRZ;
- zastąpienia kontroli proceduralnej radarową we wszystkich TMA w Polsce;
- rezygnacji z zawieszenia wdrażania nowego podziału sektorowego TMA Kraków;
- utworzenia stanowisk “Senior kontroler” w regionalnych organach kontroli ruchu lotniczego;
- określenia jasnych i przejrzystych zasad rozwoju zawodowego dla personelu operacyjnego;
- podniesienia uposażeń;
- sprecyzowania zasad podwyższania pensji wraz ze wzrostem stażu pracy;
- przywrócenia 100-proc. płatnych zwolnień lekarskich oraz dodatków weekendowych i świątecznych;
- stworzenia jasnych zasad zmiany zaszeregowania w przyszłości;
- przywrócenia świadczenia kondycyjnego;
- zakończenia planowania przestojów w harmonogramach pracy;
- wyposażenia regionalnych organów ATS w sprzęt pozwalający na efektywniejsze i bezpieczniejsze sprawowanie służby;
- dostosowania warunków lokalowych, w których pracuje i wypoczywa personel ATS do odpowiednich standardów;
- wprowadzenia procedur pozwalających na większy udział przedstawicieli poszczególnych organów ATS w procesie wprowadzania zmian i w organizacji pracy w ich rejonach odpowiedzialności;
- wprowadzenia traktowania jako delegacji wyjazdów związanych z egzaminami, badaniami medycyny lotniczej czy szkoleniami niezbędnymi do utrzymania kwalifikacji, czy uprawnień.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS