Przystanki tymczasowe dla zastępczej komunikacji autobusowej zostały zrobione byle jak. Pasażerowie mają problem z wsiadaniem i wysiadaniem. Między pojazdem a barierkami czy zaparkowanymi samochodami jest tylko kilkadziesiąt centymetrów przestrzeni.
O tym, że od dzisiaj zaczyna się przebudowa tramwajowego skrzyżowania na Rynku Zarząd Transportu Metropolitalnego poinformował w zeszły wtorek. ZTM podszedł do sprawy PR-owo i komunikował, że od 22 lipca Katowice będą miały „nową mapę tramwajową”. Tak naprawdę pasażerowie mają od dzisiaj duże utrudnienia tramwajowe. Dlatego, że tramwaje nie kursują pomiędzy centrum Katowic a centrami przesiadkowymi w Brynowie i Zawodziu. Zawieszono kursowanie linii: 6, 13, 23, 25, 41 i 46, a nowe trasy i rozkłady jazdy wprowadzono dla linii: 0, 7, 14, 15, 16.
Już od kilku dni było widać, że trwają przygotowania do uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej. Żeby zapewnić pasażerom dojazd do centrów przesiadkowych w dwóch dzielnicach, trzeba było nie tylko zapewnić autobusy do obsługi dwóch linii T i T-6 kursujących na trasach pl. Wolności – CP Zawodzie i pl. Wolności – CP Brynów, ale jeszcze utworzyć tymczasowe przystanki.
Jednak te przystanki w przynajmniej kilku lokalizacjach nie zapewniają wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego wsiadania i wysiadania. Pasażerowie mają problem z dojściem do autobusów. Na przystanku przy stadionie AWF mają kilkadziesiąt centymetrów miejsca pomiędzy pojazdem a w barierkami. Jeszcze bardziej absurdalne jest wymalowanie na żółto przejścia dla pieszych w tym miejscu.
Na przystankach Katowice Kościuszki Szpital, przy ul. Poniatowskiego i obok Basenu Brynów dojście do wyznaczonego miejsca zatrzymania autobusu jest utrudnione przez zaparkowane samochody. Mimo przekreślonych znaków informujących o miejscach postojowych, kierowcy zostawiają na nich swoje auta, zastawiając jednocześnie dojście do autobusów. Jedna z naszych czytelniczek była świadkiem sytuacji, w której wysiadająca przy basenie starsza kobieta uderzyła się w bok zaparkowanego samochodu, ponieważ miała duży problem z wyjściem z autobusu.
Jak na razie udało nam się ustalić, że przystanki tymczasowe miał przygotować wykonawca inwestycji Tramwajów Śląskich, czyli firma ZUE. Nie potwierdziliśmy jeszcze tej informacji, ponieważ czekamy na odpowiedź firmy i Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów.
Utrudnienia związane z realizacją inwestycji pod nazwą „Rewitalizacja torowiska wraz z podniesieniem poziomu niezawodności rozjazdów na Katowickim Rynku” mają potrwać ponad miesiąc. Jako pierwsi pisaliśmy, jaki jest cel rewitalizacji i jak będzie wyglądał drugi etap prac, który ma się rozpocząć w połowie sierpnia. Szczegóły TUTAJ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS