A A+ A++

PKS w Kłodzku jako pierwszy z przewoźników w powiecie kłodzkim uruchamia system dynamicznej informacji pasażerskiej działający w oparciu o serwis internetowy KiedyPrzyjedzie.pl.

Od kwietnia br. pasażerowie komunikacji publicznej uzyskają dostęp do rzeczywistych odjazdów autobusów z dowolnego przystanku w sieci komunikacyjnej PKS w Kłodzku SA. Pilotażowo system zacznie działać na głównych kierunkach w 20 pojazdach począwszy od 1 kwietnia br., a docelowo po świętach od 6 kwietnia.

KiedyPrzyjedzie pozwoli na  monitoring wybranego połączenia
począwszy od informacji o godzinie odjazdu, ewentualnych
opóźnieniach na trasie, podgląd przebiegu wybranego kursu. Serwis
transferuje ważne komunikaty pasażerskie (występujące utrudnienia
na drogach, informacje o kursowaniu w dni wolne i święta, itd.).
Prezentuje także pełny rozkład jazdy autobusów przewoźnika.

Z serwisu KiedyPrzyjedzie będzie można korzystać na kilka sposobów:
1. odwiedzając stronę internetową: www. pks – klodzko.kiedyprzyjedzie.pl.
W zakładce „przystanki” należy wyszukać nazwę żądanego przystanku, jego numer lub też bezpośrednio wskazać go na obszarze mapy. Zielona ikona przy numerze linii w widoku najbliższych odjazdów oznacza, że mamy do czynienia z prognozą uwzględniającą aktualną sytuację drogową i związane z nią opóźnienia. Aktualizacja prezentowanych prognoz odbywa się automatycznie co 15 sekund. W drugiej z zakładek można sprawdzić teoretyczny rozkład jazdy w rozbiciu na poszczególne linie dla jednego z najbliższych dni. Pod ikoną dzwoneczka, w górnej części ekranu, znajdziemy z kolei komunikaty i informacje przygotowane przez przewoźnika;

2.
korzystając z mobilnej wersji strony, z uproszczonym
interfejsem, ułatwiającej dostęp do serwisu przy pomocy telefonów
komórkowych oraz innych urządzeń przenośnych (wersja mobilna
uruchamia się domyślnie po otwarciu strony w telefonie). Po
wprowadzeniu nazwy lub numeru przystanku otrzymujemy tabelę prognoz
odjazdów oraz informację o teoretycznych rozkładach jazdy;

3. instalując na telefonie aplikacje mobilne, dostępne dla telefonów komórkowych z systemem operacyjnym Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.kiedyprzyjedzie.mobile.TravellerDroid
Windows Phone:
https://www.microsoft.com/pl-pl/store/p/kiedyprzyjedzie/9nblggh6c3k0
lub iOS:
https://apps.apple.com/pl/app/kiedyprzyjedzie/id1488753108?l=pl

System KiedyPrzyjedzie.pl współpracuje również z tablicami informującymi o najbliższych odjazdach w czasie rzeczywistym, które w przyszłości mogą zostać zainstalowane na przystankach. Wdrożenie systemu ułatwi pracę także przewoźnikowi, który będzie posiadał wiedzę o bieżącym położeniu wszystkich autobusów wraz z informacją o odchyleniu w stosunku do rozkładu jazdy.

Jak informuje Elżbieta Żytyńska, prezes PKS w Kłodzku S.A., dane o realizowanych kursach pozwolą na lepsze dostosowanie oferty przewozowej do potrzeb mieszkańców i znacznie poprawią punktualność. Serwis KiedyPrzyjedzie.pl funkcjonuje w ponad 80 polskich miastach. Korzystają z niego m.in. pasażerowie w Bielsku Białej, Opolu, Jaworznie, Tychach, Grudziądzu czy Koszalinie.

Zobacz:
Pasażerowie kłodzkiego PKS będą mogli śledzić lokalizację autobusów poprzez aplikację? Spółka szuka wykonawcy

(Źródło: PKS w Kłodzku S.A. – w restrukturyzacji, fot. Paweł Rząsowski fb/PKS w Kłodzku)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŚmiertelny wypadek w Rudce
Następny artykułNitras w tarapatach. Prokuratura domaga się uchylenia immunitetu posłowi PO