A A+ A++

Podczas wejścia na pokład pasażerowie zobowiązani są do umieszczenia bagaży w schowkach nad głowami, jednak zdarza się, że skutecznie przeszkadza im w tym niski wzrost lub ciężar walizki. Wówczas dobrym pomysłem wydaje się poproszenie o pomoc stewardesę – w końcu należy to do części ich obowiązków. Jednak czy na pewno?

Zobacz wideo
Stewardesa Justyna Kłęk opowiada o tajnikach swojego zawodu

Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Chcą, by stewardesy dźwigały ich bagaże 

Sprawą zainteresował się “The Washington Post”, który postanowił sprawdzić, czy oczekiwanie, że personel pokładowy zajmie się naszymi bagażami, jest odpowiednie. Zdaniem stewardesy z 17-letnim doświadczeniem – Deanny Castro – tego typu prośby stanowią “codzienne wyzwanie”. Dźwiganie ciężkich walizek nie jest częścią ich obowiązków, a w dodatku może prowadzić to do urazów. Oczywiście pracownicy chętnie robią wyjątki dla najbardziej potrzebujących pasażerów, jednak każdy przypadek jest inny. 

Pokazała, jak chodzą stewardesy.

Linie lotnicze potwierdzają

“The Washington Post” zwrócił się także z zapytaniem do amerykańskich linii lotniczych. Jak wyjaśnił Chris Perry, rzecznik Southwest, stewardesy mogą pomagać pasażerom z bagażami, jednak przewoźnik nie oczekuje, że to zrobią. Wyjątek stanowią niepełnosprawni podróżni. 

Podobnie sprawa wygląda w United czy American Airlines, gdzie personel “może” pomagać w chowaniu walizek. Jak wyjaśnia Tim Wetzel, rzecznik American Airlines:

Bezpieczeństwo jest zawsze naszym najwyższym priorytetem i ufamy, że nasze stewardesy dokonają najlepszego osądu, czy przedmiot podręczny jest zbyt ciężki, aby pomóc im go podnieść, czy też lepiej poszukać dodatkowej pomocy.

Stewardesa radzi, by zawsze mieć ze sobą chusteczki do dezynfekcji.

Robią to z uprzejmości

Z kolei Delta postanowiła poruszyć ten problem na swojej stronie internetowej. Zaapelowała do pasażerów, by pamiętali, że stewardesy nie mogą wszystkim pomagać w chowaniu bagażu. Wyjątki stanowią jedynie niepełnosprawni, starsi oraz nieletni bez opieki. Kiedy jedna z podróżnych skrytykowała przewoźnika za brak pomocy, ten przeprosił za przykre doświadczenie, jednak nie za zachowanie personelu. Jak czytamy w poście z 2019 roku:

Przepraszamy za opisaną sytuację. Chociaż niektóre stewardesy pomagają z bagażem na pokładzie z uprzejmości, nie jest to wymagane, ponieważ może to spowodować potencjalne obrażenia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułORE placówka MEiN zaprasza do udziału w szkoleniach realizowanych w ramach projektu „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość”
Następny artykułRekordzista świata zawieszony za doping