A A+ A++

Rozwój Kolei Małopolskich, budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko, rozwój i modernizacja sieci dróg wojewódzkich, w tym ścieżek rowerowych, budowa Beskidzkiej Trasy Integracyjnej, Sądeczanki oraz dróg szybkiego ruchu S7 i S1- były tematami omawianymi przez Parlamentarny Zespół ds. Rozwoju Małopolski. Jego członkowie deklarują pracę ponad podziałami politycznymi.

– Dyskutowaliśmy w szczególności o BDI – Beskidzkiej Drodze Integracyjnej. W 2028 roku kończy się w tym miejscu decyzja środowiskowa, więc zastanawialiśmy się, jak temu zapobiec, żeby nie wygasła. Rozmawialiśmy też o tzw. sądeczance, która lada chwila, jeszcze w tym roku będzie miała wydaną decyzję środowiskową – dziś otrzymaliśmy takie zapewnienie od GDDKiA, a także o Podłężu-Piekiełku, które jest już niezagrożoną inwestycją. Wszystkie jej etapy są w procesie ogłoszenia albo realizacji. Lada dzień będzie podpisanie na etap Stacja Limanowa. Mimo tego, że władza w kraju się zmieniła, wszystkie rozpoczęte dotąd inwestycje są kontynuowane. To jest naszą radością, bo przecież gospodarczy rozwój Małopolski nie ma barw politycznych. Ustaliliśmy, że nasz zespół będzie się spotykał co dwa miesiące. Na najbliższym spotkaniu będziemy rozmawiać o dużym problemie dopłaty dla samorządów do przewozów autobusowych, które za naszego rządu były bardzo istotnym programem i cieszą się gigantycznym rozwojem. Dowozy w Małopolsce skorzystały właśnie z dwudziestu dwóch milionów dofinansowania, dzięki czemu przewiozły dwa miliony ludzi. Jest zagrożenie dla tego programu dopłat, w związku z czym we wrześniu poświęcimy połowę tego spotkania właśnie temu tematowi – obiecał Patryk Wicher poseł na Sejm i jednocześnie przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Małopolski, który wraz z marszałkiem Łukaszem Smółką, parlamentarzystami Anną Paluch, Anną Pieczarką, Urszulą Rusecką, Agnieszką Ścigaj, Józefą Szczurek-Żelazko, Aleksandrą Kot, Andrzejem Adamczykiem, Jerzym Fedorowiczem, Władysławem Kurowskim, Markiem Pękiem oraz Iwoną Gibas z zarządu województwa, wchodzącymi w skład parlamentarnego zespołu ds. rozwoju Małopolski.

Na południe od Krakowa kończą się prace na ostatnim odcinku nowej zakopianki między Rdzawką a Nowym Targiem. To 16,1 km dwujezdniowej trasy poprowadzonej w nowym śladzie na zachód od dzisiejszej DK47. Droga będzie miała klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego), z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dzięki jej budowie cała trasa zakopianki od Krakowa do Nowego Targu będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Odcinek DK47 od Rdzawki do Nowego Targu nie będzie drogą ekspresową, a skrzyżowania z innymi drogami będą bezkolizyjne. Powstaną cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.

W latach 2019-2024 rozbudowano 138 km dróg wojewódzkich, wybudowano dziesięć obwodnic o długości 29 km oraz 5 nowych mostów. Zabezpieczono dwa osuwiska. Z największych inwestycji warto wspomnieć obwodnice Waksmundu-Ostrowska-Łopusznej, Tuchowa, Skawiny (etap II na odcinku od DK 44 do DW 953), Koszyc, połączenie drogowe węzła autostradowego A-4 Bochnia z DK nr 4, Zielonek, Wolbromia (etap III), połączenie węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze SAG w Tarnowie, budowę mostu w Dębnie i Szlembarku wraz z dojazdami w ciągu DW 969.

– Za 2,5 miesiąca zostanie otwarty krwioobieg dla Podhala. Do tego trzy mosty, dwa na Dunajcu i jeden na Białce. Obwodnice Waksmundu czy Ostrowska. Ważne jest, żeby ten układ komunikacyjny był tak utrzymany, żeby przyjmował cały ruch. Zwykłych pracujących mieszkańców i tych, którzy przyjeżdżają do nas na odpoczynek. Nie po to, by stresować się w korkach na drogach. Panie Marszałku bardzo dziękuję. Rozmawialiśmy również o programie rozbudowy ścieżek rowerowych. Każdy z nas był, jest lub będzie rowerzystą. Ta sieć zapewnia bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu, stosownie do wskazań dokumentów o bezpieczeństwie w ruchu drogowym. To bardzo ważny temat. Bardzo się cieszę, że zespół pracuje, myśli o rozwoju Małopolski. Nasza ponad trzymilionowa populacja mieszkańców to jest tylko część użytkowników dróg w Małopolsce. Mamy tu ogromny ruch turystyczny i powinniśmy jako województwo, jako posłowie, którzy o dany region się troszczą, podołać tym wszystkim wyzwaniom, które przed nami stoją w przyszłości – podsumowała poseł na Sejm RP Anna Paluch.

– Jeszcze raz dziękuję paniom i panom posłom, że zdeklarowali się poświęcić swoją pracę na rzecz Małopolski w podmiocie, który wychodzi poza zakres prac komisji sejmowych, podkomisji zwyczajnych, stałych i nadzwyczajnych, że Małopolska jest każdemu bliska. Wiele na temat rozwoju Małopolski na pewno na tych spotkaniach będzie słów, propozycji, debat i co jeszcze jest ważne: musimy pamiętać o tym, że dla utrzymania dobrej kondycji sieci transportowej potrzebne są środki na jej utrzymanie. O tym zazwyczaj zapominamy, a to jest niezmiernie ważne. Tak jak planujemy środki finansowe na utrzymanie własnego mieszkania, własnego domu, na przeprowadzenie remontu – tak niezbędne są środki finansowe na utrzymanie na właściwym poziomie tego, co udało się zrealizować w obszarze sieci transportowej naszego województwa. To też cel pracy naszego zespołu – mówił Andrzej Adamczyk poseł na Sejm RP.

UMWM, opr, s/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZa mało jajek na śniadanie. Olimpijczycy skarżą się na jedzenie
Następny artykułBudowa sieci kanalizacji w Sątopach, Borui Kościelnej i Borui Nowej!